jans

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Jan Sandström - 10 februari 2015 18:38

...katten lucktränas.

Tids nog kanske han inte är rädd för den.

   

Vi har ställt hans matskål inne i lådan för att locka in han och senare igenom.

Till att börja med har vi själva luckan öppen.

Av Jan Sandström - 10 februari 2015 17:42

Det är bara två bilder från stugan.


Men det var ganska tung snö det som fanns kvar.

Plogkanten var hård men snöslungan tuggade sig villigt igenom den i övrigt var det mest slask som ville täppa igen utkastet.

   

Men vad annat kan man förvänta sig med +8° som det var och vi satt ute på altan och fikade.


Sedan åkte vi och tittade på huset Anders är lite intresserad av.

I morgon återstår att se hur budgivningen slutar.

En panoramabild med Anders i mitten.

 

Av Jan Sandström - 10 februari 2015 14:40

Ganska surt under den blöta snön..

Bilder kommer senare när jag kommer hem.

Av Jan Sandström - 10 februari 2015 09:35

SVT 1, 14:50--16:10 Det är aldrig för sent (1956)

 

Handling:
Görel och hennes man Arne har beslutat skiljas. Han är byggnadsingenjör och har länge vantrivts med sitt jobb. Nu ska han slå sig ihop med vännen Nisse för att förverkliga sina arkitektoniska drömmar. Det nya jobbet kommer att innebära att Arne knappt kan försörja familjen, konstaterar Görel an!klagande. Men han kan inte tänka sig att fortsätta med ett arbete han föraktar. Man kan leva för hem och familj, säger hon. Görel, som med barnen ska flytta hem till sin mor, besöker modern. Modern är...Mer
Regi: Barbro Boman.
I rollerna: Inga Landgré, Marianne Aminoff, Renée Björling, Bengt Blomgren, Gunnar Björnstrand, m.fl Textat sid. 199 4:3-format  
Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

 

Av Jan Sandström - 10 februari 2015 09:15

Tisdag den 10/2


Igår åkte vi till Arken Zoo på Teg men när vi åkte såg jag att det kommit upp en parkeringsautomat där också.

Så nu är det sluthandlat i den butiken och jag kommer att göra mina inköp vid Strömpilen, visst är det längre att köra men gratis parkering och fler butiker att samtidigt handla i, bl.a det Apotek jag brukar hämta mina mediciner hos.

Men vi  köpte två kattluckor som var tänkt att sättas här i huset, jag tog fram en för att visa Gunnar och tänkte att han kanske var nyfiken och ville kliva igenom den.

Inte Gunnar, han blev livrädd och förskräckt. Han måste lida av kattluckefobi av något slag.

Jag tror inte ens det är lönt att montera den, att såga upp ett stort hål i husväggen och så blir det inte använt.


Hemma tog jag en lur på soffan med Gunnar och sedan slötittade jag på Calle P, gårdagens matinéfilm.


Jag drogs med värk i höger knä hela eftermiddagen, kvällen, natten och så även nu men även händerna har jag ont i.

Jag har   skt ont idag så eller men jag får stå ut med det då jag ska till stugan och ta bort den plogvall som lades upp i förrgår.

Sedan ett återbesök i det lilla hus som Anders är intresserad av.


Frågan är om det är vädret jag har ont av eller att vi hade   på söndag kväll.

Har märkt att jag fått ont dagen efter jag sysslat med sådant men fråga inte varför, men det får jag stå ut med för inte vill man sluta med sådant. Tror jag.

Det är nog vädret som inte är normalt för februari.

Igår slog det om i temperaturen och blev varmt, men blåsigt.

Vi öppnade sovrumsfönstret så Gunnar kunde gå ut och in som han ville, och det ville han men det var skönt med pläden ocanpå täcket.

Just nu har jag "bara" +4,8° och himlen är nästan blå eller nästan vit av tunn molnighet.

Väderstationens Aktuella värden:
2015-02-10 09:30:05

Temperatur: 6,6 °C
Lufttryck: 988,6 hPa och Rising
Luftfuktighet: 78 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från SSW,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 4,7 °C
Inne hos oss. Temp: 18,6 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 9,3 mm
Året: 45,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,6 °C
Klockan:
06:43
Temp - Max:
7,7 °C
Klockan:
12:20
Temp - Min:
4,4 °C
Klockan:
02:20
Temp - Min:
-7,1 °C
Klockan:
05:36
Lufttryck - Max:
988,7 hPa
Klockan:
09:29
Lufttryck - Max:
986,0 hPa
Klockan:
23:59
Lufttryck - Min:
985,0 hPa
Klockan:
02:37
Lufttryck - Min:
981,3 hPa
Klockan:
00:32


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:58
Sol upp: 07:51
Sol ned: 15:57
Skymning: 16:50
Dagsljus: 09:52 tim:min
Dag längd: 08:06 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 08:43

Och så här ser det ut denna vårdag.

 

Det är blött ute och på vägen flödar vattnet.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards