jans

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Jan Sandström - 11 februari 2015 20:14

Finns det någon reklam som är löjligare än den för tandkräm eller tandborstar.

Där de som borstar bara gnider lite runt runt på två framtänder.


Eljest jar jag ont i lederna, det har rasat från taket men det får ligga, smälter ändå bort innan midsommar.

Borde sätta på något på TV men vet inte om jag orkar dit.

Av Jan Sandström - 11 februari 2015 12:16

Både jag och katten hoppade högt.

Det rasande från taket och tur att inte Gunnar var där ute.

Av Jan Sandström - 11 februari 2015 12:08

Nu verkar det som att den fungerar och även efter att väderdatorn uppdaterat sidan.


Men nu fastnade jag i TVn. Stargate SG-1 och ett intressant avsnitt jag inte kommer ihåg.

Fast så blev det reklam med en massa dravelskit så det får väl bli soffan då, men kaffet är uppdrucket, men jag kan ju alltid göra mer.

Av Jan Sandström - 11 februari 2015 11:13

Hittade en sida med gratis gästböcker som jag provar.
Länken är lagd in på vår webbsida familjen Sandström.

Kila iväg och testa.


Jag som inte skulle sitta här vid datorn, så nu går jag iväg till soffan, ljudboken, kaffe och katten.

Av Jan Sandström - 11 februari 2015 10:56

Jag har en gästbok till vår webbsida och den ligger på passagen men börjar strula allt oftare så känner någon till var man kan ha en gratis gästbok någonstans, eller hur gör man en egen gästbok på sin webbsida.

Hemsidorna på passagen försvann för ett år sedan men gästboken har kunna ligga kvar men nu håller de tydligen på att ta bort de också. Eller om de redan gjort det.



Av Jan Sandström - 11 februari 2015 10:16

SVT 1, 14:35--16:30 The Prime of Miss Jean Brodie (1969) eller på svenska Miss Brodies bästa år

Det verkar bli en trevlig filmstund, hoppas jag för jag gillar Engelska filmer (och serier) då de har en lite annan stil mot Amerikanska och de äldre är oftast mycket bättre än moderna filmer som mest liknar datorspel med all teknik de använder för att få bilar att flyga i luften och hjulet som flyger rätt in i kameran.

Nä tacka vet jag filmer från 30-40-talet fram till mot 70-80-talet, men ingen regel utan undantag.


www.discshop.se


Handling:

Engelsk långfilm från 1969. När nationerna står mellan två världskrig lär fröken Brodie ut världens under till sina skolflickor med sprudlande entusiasm. Men till skillnad från det starka inflytande hon har på eleverna smittas inte den strikta skolledningen lika mycket av hennes fritänkande läroplan.

Regi: Ronald Neame.

I rollerna: Maggie Smith, Gordon Jackson, Robert Stephens, Pamela Franklin, Celia Johnson, m.fl HD


tvprogram.nu


Av Jan Sandström - 11 februari 2015 09:49

Onsdag den 11/2


Mannen har inte rasat ännu, alltså bergsraset i Norge, däremot har en viadukt kommit på drift.

Pressekonferanse om brokollapsen i Vestfold

 

Det som sagts och som jag hört är att de kommer att spränga bron med fjärrstyrda maskiner.

 

Nej jag tänker inte Skru på annonser   


Tillbaka till studion.

Igår åkte vi (jag, Inger och Anders) till stugan och skottade och fikade. Sedan åkte vi till huset Anders är intresserad av.

Idag blir det budgivning så det återstår hur många hundra tusen dyrare det blir.


Hemma var jag slutkörd och fick värk igen eller värre värk än den jag hade.

Så jag satte mig och såg en inspelad film från julhelgen, "Jag hatar dig älskling" elller något sådant hette den.

Lagom kul komedi om hur det kunde vara förr i tiden med delade telefonlinjer.


Gick isäng med öppet fönster och sov ändå ganska gott trotts värken.


Inger har gått till jobbet, tror hon skulle gå för det är halkigt ute.

Jag har varit ut och grusat på där det behövdes och gav duvorna lite solrosfrön. De måste ju äta de också.


Varmt är det fast värme är ju lelativt, men för att vara februari och här så är det ganska varmt.

Jag har +6,4° ute på altan och väderstationens Aktuella värden:
2015-02-11 10:00:05

Temperatur: 7,7 °C
Lufttryck: 992,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 71 %
Vindstyrka: 5,1 m/s från WSW,
i byarna 7,1 m/s
Kyleffekt: 4,7 °C
Inne hos oss. Temp: 18,9 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 9,3 mm
Året: 45,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,7 °C
Klockan:
09:47
Temp - Max:
10,6 °C
Klockan:
12:54
Temp - Min:
4,3 °C
Klockan:
05:57
Temp - Min:
4,4 °C
Klockan:
02:20
Lufttryck - Max:
993,0 hPa
Klockan:
09:19
Lufttryck - Max:
989,8 hPa
Klockan:
23:47
Lufttryck - Min:
989,6 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
985,0 hPa
Klockan:
02:37


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:55
Sol upp: 07:47
Sol ned: 16:00
Skymning: 16:52
Dagsljus: 09:57 tim:min
Dag längd: 08:13 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 25s more daylight tomorrow
Måne upp: 00:31
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 08:58

Så snön den smälter   säger jag och   säger barnen.


Så här ser det då ut i trädgården och nu kan man åka skridskor ut till förrådet om det inte vore för skal från solrosfröna och björkkvistar som blåste ned under Ole.

 

Jag tror jag hittat felet på belysningen runt dammen och det måste ha trängt in vatten i en skarvdosa, fast jag vet egentligen inte hur för det ska ju vara helt vattentätt men det är enda alternativet jag kommit fram till.

I den dosan sitter nämligen mottagarna för NEXA som styr fontänpumpen och belysningen.

Det får kollas upp när det våras och det är inte så långt bort. Halva februari har snart gått.


Nu har jag jävulskt ont i fingrarna så jag ska sluta inlägget och skriva om dagens film.

Sedan blir det kaffe och ljudboken i soffan.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards