jans

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Jan Sandström - 13 februari 2015 15:54

Skulle programmera datorn för att spela in Shetland i kväll 22:00 på SVT2.

Men tror ni att det sänds, ICKE. det är SPORT  istället som om det skulle vara mer sevärt.   

Det är nog jävligt med att det är delade avsnitt på en vecka men två veckors paus mitt i en film.   


Och jag som klagat på TV 4 som har en halvtimmes reklampaus mitt i kvällsfilmerna.

Av Jan Sandström - 13 februari 2015 13:11

Nummret var okänt så jag tänkte att det var en försäljare igen.

Men inte, det var Pär från Gävle som slog en signal och pratade om Hugo som de tog över.

Jag blev lite orolig när han först presenterade sig och jag änkte att nu har det hänt Hugo något

Han mår väldigt fint och är med dem i köket vid frukosten och pratar på, gnuggar huvudet mot kinden och naffsar i örat.

Jo jag saknar även lilla Hugo allt som oftast.


Sedan hann vi prata en massa om fåglar och djur och annat så min vänstra hnd hade domnat bort helt av att hålla i telefonluren.


Men roligt att få hära ifrån Hugo och hur han har det.

Nu måste jag ut och fylla på frön och jordnötter för jag har säkert nundra blåmesar och talgoxar här ute.

En hel svärm kan man säga, kajorna som var här för en stund sedan körde jag bort med en laserpekare.

Jag köpte en avståndsmätare på Jula för några år sedan men som mätare är den värdelös.

Däremot har den en superstark laserpekare som lyser hur långt som helst och kör man den på snön framför fåglarna så blir de rädda och sticker i flock. Jag vill inte lysa direkt på fåglarna för att inte skada deras ögon.




Av Jan Sandström - 13 februari 2015 10:22

Fredag den 13:e februari.

Carnevalen i Rio börjar idag.


Så ha broddar under skorna om du ska ut i halkan   

Men vem tror på sådant idag, väldigt många gissar jag.


Skrev ett inlägg innan dagens godmorgon och det handlade om bokserien om Christian Grey och Anastasia Steele.

Jag kan verkligen rekommendera böckerna MEN läs alla tre, inte bara den första som fått uppmärksamhet på grund av att den innehåller sex. Fast är det så mycket sex i den? 

Visst är det lite      men det handler egentligen om ett tragiskt människoöde.



Igår var det en varm dag eller några grader över nollpunkten och jag körde igång slungan för att ta undan lite av det som rasat från taket.

Sedan försökte jag tina lite frusen jord och is vid dammen för att frilägga eldosan som jag misstänker att det trängt in vatten i.

Eljest gjorde jag inte så mycket mer än det vanliga, ingenting.

Erik kom förbi och hämtade bilen, det är väl slalomåkning.


Inatt har jag sovit skapligt gott, känner mig ganska utvilad men inte helt.

Borde försöka få tid för service på bilen men jag vet inte när jag kan få en passande tid, tror jag överlåter det till de som använder bilen.


Idag har jag inget inplanerat, jo jag borde börja se över styrningen till sandfinltret till baddunnan.

Men jag har ont i fingrarna så det kanske blir lite lugnare idag, som vanligt.

Anders kom just förbi och hämtade släpvagnen.

Det blev förresten inget husköp för han utan han drog sig ut och var aldrig med i någon budgivning.

Det är lite för långt från stan och så vill han ha bättre utsikt än vad det huset kunde erbjuda.

Men det kommer fler hus och kanske hittar han ett passande till bra pris.


Gunnar kom och kikade i dörren där jag stod och pratade och frös om fötterna, jag frös men det gjorde nog Gunnar också för han vände och hoppade upp i vardagsrumsfönstret igen.

Det är ju lite kallae idag, just nu -4,0° på altan och väderstationens Aktuella värden:
2015-02-13 10:45:04

Temperatur: -1,4 °C
Lufttryck: 1001,7 hPa och Falling
Luftfuktighet: 84 %
Vindstyrka: 0,6 m/s från NNE,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: -1,4 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 9,3 mm
Året: 45,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,8 °C
Klockan:
09:59
Temp - Max:
6,0 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-10,0 °C
Klockan:
02:07
Temp - Min:
-8,4 °C
Klockan:
23:41
Lufttryck - Max:
1003,3 hPa
Klockan:
00:15
Lufttryck - Max:
1003,3 hPa
Klockan:
23:53
Lufttryck - Min:
1001,5 hPa
Klockan:
10:39
Lufttryck - Min:
986,8 hPa
Klockan:
06:33


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:50
Sol upp: 07:41
Sol ned: 16:07
Skymning: 16:58
Dagsljus: 10:08 tim:min
Dag längd: 08:26 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:11
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 09:49

Det kanske kan bli lite sol idag som det var igår.

Så här ser det ut nust nu, och duvorna har kommit.

 


Nu är jag skitnödig så det blir toan före kaffet.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 13 februari 2015 10:11

Nu har filmen haft premiär och många har sett filmen.

Bildresultat för femtio nyanserBildresultat för femtio nyanserBildresultat för femtio nyanser

Men för att få helheten bör man ha läst hela serien, alltså alla tre böckerna, se nedan.
Att bara ha mottagit första delen ger en helt skev bild av historien om Grey och Anastasia.
Så jag rekommenderar er som sett eller läst första delen att läsa del två och tre för först då får man reda på vad berättelsen går ut på och det är inte BDSM utan en gripande människohistoria det handlar om.
Jag ska inte berätta mer man ta och läs de två sista delarna så förstår ni vad det handlar om.

Men den som tror att det ska bli massor av porr blir besviken.


Författaren E L James webbsida

  1. ^ [a b] Bokia - Femtio nyanser av honom : 50 nyanser av honom - James, E L (9789113047287)
  2. ^ [a b] Bokia - Femtio nyanser av mörker - James, E L (9789113047294)
  3. ^ [a b] Bokia - Femtio nyanser av frihet - James, E L (9789113047300)

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards