jans

Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 18:48






Såja, nu är man hemma igen för en dryg timme sedan.

Det har varit en rolig dag och födelsedagspresent.


För att fördriva lite tid gjorde vi ett stopp på Häggströms modehus i Lödgeå några mil söder om Umeå.

Jodå det fanns en del jag kunde ha köpt men gav mig varken tid eller pengar till det.


Så de tog E4 söderut och vi hamnade i Ö-vik där vi skulle äta mat på restaurangen uppe på Varvsberget där man har en härlig utsikt över staden.


 

Du som läst min blogg tidigare har märkt att vi brukar ta MC ned hit för att äta ibland och ibland är ungeför en gång varje år.


Det var en flock kråkor som flög omkring där nere men ändå lite svårt att få dem på bild.

 

Det var ju inte så att jag satt med kameran i ständig beredskap utan jag åt mat också.

Men mitt i maten kom en rovfågel och satte sig på fågelhuset just utanför fönstret där den satt en stund innan den gled iväg ned bland träden. Men jag hann inte ta fram kameran och fota den.


Nu kanske man skulle fundera på om man skulle se någon film på TV.


Av Jan Sandström - 15 februari 2015 16:42

Men nu märker man att det är ljust länge.

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 15:41

Nu är jag riktigt mätt och belåten.
Skulle bara få luta ikull mig och sova en stund.
Skönt att inte behöva köra hem så då kanske man kan ta en lur. :-)
Utsikten är fin här uppifrån Varvsberget.

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 14:55

Förrätten slut, Västerbottenspaj med tillbehör.

Sedan varmrätten, fisk av någon sort.

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 14:39

Resan gick via småorter och ett kort besök på Häggströms i Lödgeå till Varvsberget i Ö-vik där vi äter middag.

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 12:24

Efter stopp på resecentrum i Nordmaling blir det kaffe.

Smarrigt.

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 11:35

Söderut går det.

Av Jan Sandström - 15 februari 2015 09:36

Just nu har Peter startat från Arlanda.

 

Då är det bara att hoppas på att han är med det men det ser jag där borta.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards