jans

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Nästan arg. Jag blir arg.

Av Jan Sandström - 18 februari 2015 11:38

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6096224


Nu är jag ju bara en gammal gubbe MEN jag tycker ändå att barn ska sova hemma i sin egen säng.
Kan man inte erbjuda detta ska man inte skaffa barn eller byta jobb.

 

Någon trygghet bör väl ändå barnen få eller kanske vi ska kommunala och statliga uppfostrare, man föder barnet och sedan tar samhället över ansvaret helt och hållet på stora anstalter eller vad man kan kalla det.
Sedan får vi fram konstgjorda "livmödrar" (flertal av livmoder) så då slipper vi bära och föda barnet, man lämnar bara ägg och sperma, i förlängningen tar de bara DNA av de som vill bli föräldrar. Tänk vad smidigt.

Inte undra på att vi får otrygga barn när de inte får någon fast plats att hålla sig till.

OK föräldrar skiljer sig men då har de i alla fall två egna platser om det nu blir delad vårdnad.

Men sängen anser jag vara mer eller mindre helig för ett barn att kunna ha sin egen omgivning att somna och vakna i.


Men jag är ju bara en gammal gubbe som inte vet bättre.  

 
 
Ingen bild

Annagonzo

18 februari 2015 12:40

Du har helt rätt i det du säger / skriver !!! Tänk om det vore så väl ändå att dom som har barn uppfostrade dom också !? Här hos oss är det upp till oss alla grannar att lära andras ungar om rätt och fel...Föräldrarna som har skaffat dom, bryr sig inte. Och varför skaffade man barn om man ska lämna in dom på nattdagis ? Vilken start i livet ? Helt tokigt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards