jans

Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Jan Sandström - 22 februari 2015 17:57

Idag har jag inte haft någon energi över till någonting.


Såg eller skummade igenom kalkonfilmen men de enda sådana var det de matade krokodilen men förresten åt han nog ingen sådan, det var nog hönor eller broilers.

Filmen var kass men jag lyckades få se slutet fast så här efteråt kunnde det lika gärna ha kvittat.

Jag lade mig på soffan med ljudboken och blev kvar där i tre timmar mestadels sovandes.


Nu har jag ätit middag, uppvärmd matlåda och gjort en mugg kaffe.

Surfat lite på nätet och slötittat på husrenoveringar i England.


Frågan är om jag ska idas gå in i rummet och välja ut en film.


BTW så har stina ätit ordentligt med sallad och har nu gått in i huset för att sova, efter att ha sovit ett halvår, konstiga djur.

 

Av Jan Sandström - 22 februari 2015 17:46

För mig löste det sig fast jag gick på toa.

Men angående den där filmen jag inte fick se slutet på.

Gick in på Piratebay, https://thepiratebay.se/browse och se där fanns filmen så jag tankade ned den och fick se det usla slutet.
Men nog var det en konstig usel film och man måste säga att är de så där på andra sidan havet, ja då är det ute med den delen av världen.
Fast jag tror inte att ungdomar (och vuxna) är riktigt så dumma i huvudet.

Eller är de det?  

Av Jan Sandström - 22 februari 2015 12:42

Såg just på Robo Croc eller Robocroc, såg båda stavningarna och det är en usel film men det uslaste var nog att inspelningen slutade några minuter före slutet av filmen.
Så jag fick inte se hur kärringen fick på näten   

Hur det gick för krokodilen, jo den blev ju en robbot och jag antar att den slutade fungera i slutet men som sagt, det fick jag inte heller se.


Men något kul är när de flyger med ett herkulesplan och skjuter.

 
 

Jag visste inte att dessa var bestyckade och exakt träffade de också   

 

Men inte dog han för några små kulor.


Men skit igen att jag missade sista minutrarna.

Av Jan Sandström - 22 februari 2015 10:24

Ja så var det söndag igen den 22/2


Och jag är så trött fast jag tror jag sovit gott inatt.

Det är som att all orken runnit ut i toan eller vart den tagit vägen. Men jag tror ändå inte på vitapro eller vad det heter som ska göra underverk.


Igår kom Erik med trasig moppe (just efter att jag satt mig med ljudboken på soffan) så efter att han slipat och borstat svetsade jag ihop centralstödet.

Det var bara pinnen man trampar på för att få ned stödet som lossnat havvägs.

Så kom Maria och lämnade igen bilen, hon hade skrapat vänster framskärm men inget allvarligt, bara ytskiktet eller om det mest är skiten som skrapats bort. Huvudsaken ingen är skadad eller något annat fordon.

Jag väkte Stina från sin dvala och hon rörde på sig så hon överlevde den här gången också.

Nu kraffsar hon i sin låda men har inte ätit något ännu, det brukar ta någon dag innan hon kommer igång riktigt och det tror jag de efter att ha sovit nästan ett halvår.

Jag har inte kommit igång efter att ha sovit i åtta timmar.

Vi sov med öppet fönster fast det var noll eller just över, här på morgonsidan sjönk temperaturen till några minusgrader.


Inger jobbar idag och har timmar mellan 12:l5 till 16:00, ett jäkla arbetspass att jobba från morgon till sent på kvällen och så ledig på eftermiddan.

Tursamt har hon inte långt till jobbet så hon hinner hem en stund men de som pendlar flera mil, då blir det dyrt att åka hem.


Idag har jag inget planerat, jo jag borde byta baklampa på bilen OM jag har en sådan liggande eljest får det vara till jag är ut och handlar.

Såg genom köksfönstret att den var trasig när bilen åkte iväg, ganska bra ibland att andra kör bilen.

Eller så får Stefan på Carstedts byta när det är service, borde boka en tid men det är så svårt att hitta en tid när bilen ledig och någon som kan hämta mig eller så får Inger köra upp den och cykla hem.

Det var enklare när Albert servade för då avtalade vi en direkt tid och så var jag med när han gjorde servicen, kunde hjälpa han med en hand ibland och så åka hem igen.

Stefan kör tekniken att jag lämnar bilen på morgonen och får hämta på kvällen och det blir traligt att sitta där och vänta en hel dag.

Men jag förstår att han vill ha det så för det blir smidigare för han att kunna ta bilen när han får tid beroende på tidigare jobb.

Man skulle egentligen vara utan bil, billigare blir det i alla fall men svårt att komma till stugan.


Det är vår i vädret, tempen svänger mellan kallt och varmt och dag och natt.

Hoppas bara att det inte ramlar ned en meter snö mitt i det sköna.

Grannens bil har klarat sig hittills för där har det inte ramlat ned någon snö, ännu.  


Tempen och vädret, just nu har jag -1,1° på altan men det har varit kallare för den stund sedan, den stiger stadigt.

Väderstationens Aktuella värden:
2015-02-22 10:45:05

Temperatur: -0,5 °C
Lufttryck: 972,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 92 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från WNW,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: -3,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 14,7 mm
Året: 51,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,9 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
5,1 °C
Klockan:
12:10
Temp - Min:
-2,7 °C
Klockan:
08:54
Temp - Min:
-4,1 °C
Klockan:
01:59
Lufttryck - Max:
974,5 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
975,4 hPa
Klockan:
18:48
Lufttryck - Min:
971,6 hPa
Klockan:
08:11
Lufttryck - Min:
973,8 hPa
Klockan:
04:04


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:22
Sol upp: 07:11
Sol ned: 16:35
Skymning: 17:24
Dagsljus: 11:02 tim:min
Dag längd: 09:24 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:57
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 22:18

och en bild

 


Kaffe har jag redan tagit mig men jag siktar på att ta ljudboken och sätta mig med Gunnar i soffan.

Det verkar lockande och med ullpläden över benen, kudde bakom huvudet och så sova en stund.


Godnatt.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards