jans

Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Jan Sandström - 25 februari 2015 18:42

Jag skulle aldrig komma på tanken att försöka åka till Australien.

Inte efter att ha sett några avsnitt av Gränsbevakarna Australien  som går på KANAL9 


Släpper de överhuvudtaget in någon i landet, det verkar inte så på programmet som måste vara den sämsta reklamen för deras turistnäring.

 

 


Nu ska jag gå till soffan och se om det finns någon film att se.

Mazurka på sängkanten kanske, lagom intressant film men kul att se på hur man såg ut på 70-talet.

  Ole Søltoft hade själv aldrig sex i någon av filmerna.

Men det ksnske jag nämnt i något tidigare inlägg,

Av Jan Sandström - 25 februari 2015 15:46

Nu ska vi ta en stund i soffan jag och Gunnar.

Han har nyss varit ute och kanske kissat, nu snarkar han högt.
Jag lyssnar på en ny ljudbok.


En kommentar från Bella

Fredag 27 feb 13:34

Såå fin liten Kissemisse du har Jan :-( hihi.

http://-----l-s-a-b-e-l-l-e-----.bloggagratis.se

Av Jan Sandström - 25 februari 2015 12:20

Än att gå i lera och sörja.

Men det skulle behövas lite grus hos grannen.

Av Jan Sandström - 25 februari 2015 10:28

Jag har funderat lite på med reklam på TV.


Är det inte så att det är företag som går lite dåligt som sattsar mest på reklam, för de som det går bra för säljer nog ändå utan att behöva sprida sin dynga på TV.


Hur många blir så här glada av att vinna på en spelsite (att de kan bada i pengar), tror det dök upp två nya spelsidor häromdagen.

 


Tandborstar, vem borstar förresten med en gammal rotboste från 1872?

 

Hårschampo jämför med otvättat hår.

   

Och har hon tvättat sitt hemma i duschen, knappast utan säkert behandlat på salong med en massa extra grejor och maskiner.

Varför har de förresten inte samma tjej som man kan jämföra med? Jo det ser inte så dramatiskt ut i skillnad.


Och sedan samma fråga jag ställt tidigare, vem    går på och tror på reklamen i TV.

TV-reklammänniskor kommer ändå ett stort seg efter dessa telefonförsäljare.   


Av Jan Sandström - 25 februari 2015 09:57

Det är sport på TV som slänger ut allt annat från tablåerna så vill man se någon eftermiddagsfilm blir det något sparat från arkivet.

Så jag bjuder på en bild på mig själv istället, som kanske avskräcker.

 

Av Jan Sandström - 25 februari 2015 09:29

Onsdag den 25/2


Igår var en småtrög dag.

Efter en kort natt och tidig morgon blev dagen lång men man hinner med mycket även om man arbetar långsamt.

Skannade en del papper, surfade, såg TV och gjorde kattluckan i fönsteröppningen vid altandörren.

    Men det är bara en tillfällig historia för att kanske kunna lära Gunnar att använda den för att själv kunna gå ut och in. Men han är envis lilla kissen.   

Men det blev ändå ingen stund i soffan utan jag höll mig vaken hela dagen.

Ont hade jag också mesta tiden och nu är det höger knä som jävlas, det skär ibland som att man kör in en glödgad kniv i det.

Fingrarna är bara normalt onda, jag kan skriva på datorn men får ra en liten paus emellanåt och böja-räta-böja på dem.

Skickade en begäran om att förnya receptet på mina mediciner, det har blivit behändigt med Internet.


Inatt har jag däremot sovit gott och länge men så kunde vi ha fönstret öppet så jag slapp stiga upp för Gunnar.

Men nu är jag (nästan) vaken och har ätit frukost samt gett Stina en knippe sallad.

Gunnar ligger på soffan och sover efter en natts jobb.


Idag blir det att ta tagi månadens räkningar men februari är en svår månad när man får lön efter att man borde ha skickat in räkningarna fast det brukar fungera fint, bara det att i år är den sista en lördag så det är liksom en dag kortare än normalt kort.

I övrigt har jag inte planerat någonting utan det blir en dag som de flesta andra.

Vi har ju haft och har en konstigt väder och jag skyller mycket av hur jag mår på det, men deet finna andra anledningar också.

Temperaturen far ju upp och ned med regn och blåst.


Just nu regnar det lätt och någon sydvind om man ser på vimpeoln i flaggstången.

Temperaturen är +2,0° och det är grått väder.

Väderstationens Aktuella värden:
2015-02-25 09:45:06

Temperatur: 2,2 °C
Lufttryck: 993,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 4,9 m/s från SSW,
i byarna 6,1 m/s
Kyleffekt: -2,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,0 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,6 mm
Gårdagen: 1,8 mm
Månaden: 19,5 mm
Året: 56,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,2 °C
Klockan:
08:10
Temp - Max:
2,3 °C
Klockan:
10:28
Temp - Min:
1,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
0,7 °C
Klockan:
03:42
Lufttryck - Max:
993,5 hPa
Klockan:
09:42
Lufttryck - Max:
988,4 hPa
Klockan:
23:46
Lufttryck - Min:
988,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
977,7 hPa
Klockan:
04:18


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:13
Sol upp: 07:01
Sol ned: 16:45
Skymning: 17:33
Dagsljus: 11:20 tim:min
Dag längd: 09:44 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 09:02
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 01:06

och så här ser det ut när snön försvinner och omvanslas till is.

Nu vill man inte gå på gången i träskor så jag får sprida ut lite solrosfrön som halkbekämpning.

 

  vad det skär i mitt högra knä, får ta och smörja med Voltaren känns det som och sedan en kopp kaffe.

Såg förresten i en film att för mycket kaffe förtar sexlusten, det tror jag inte på.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards