jans

Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Jan Sandström - 29 mars 2015 20:10

Vad det blåste och regnade/snöade, ett sådant väder som sätter sig i lederna.


Nu har vi ätit middag och sedan blir det film på TV, Wallander på TV4 fast jag avskyr den kanalen med sitt lääääänga reklamavbrott.

Tidigare idag åkte vi till Peter o Anna för att fika, på vägen hämtade vi Maria och Erik körde moppe dit men han berättade att på vägen dit pajade hastighetsmätaren.



Av Jan Sandström - 29 mars 2015 13:53

Hemma hos Peter och Anna med Inger, Erik och Maria.
Anna har fyllt år och vi har fått tårta.

Norton och Bella sover efter att ha blivit gosade med.

Av Jan Sandström - 29 mars 2015 07:36

Söndag den 29/3


Du har väl ställt fram klockan en timme nu för det är sommartid som gäller.

För att du i framtiden ska komma ihåg så tänk på denna regel.

 


Igår en lugn dag här hemma, satt ute ett par timmar i solen och lyssnade på ljudboken tills solen gick i molnoch det blev kallt.

Såg en film jag spelade in efter jul och sedan kom Inger hem från jobbet.

Ställde fram klockorna till gällande sommartid.


Gick isäng och fortsatte på ljudboken, Mördare utan ansikte av Henning Mankell.

Somnade gott men sedan väckte Gunnar mig då han ville ut, somnade om till nästa gång han skulle ut och sedan var det kört att somna om då kroppen värkte, det gör den ännu.


Så jag steg upp tidigt och gjorde frukost, löste korsord och nu sitter jag här, ska ge utefåglarna lite mer mat för det är livat där ute med fåglar som kvittrar och skriker.


Det har blivit lite varmare med +0,9° ute och väderstationens data hittar du här i framtiden.

Eller adressen direkt http://sandstrom.vasterslatt.se/mob-vallmo15-weather.html


Nu får det räcka med den dagliga trädgårdsbilden men händer det något speciellt kan jag lägga upp den ibland.


Eller vad säger du, vill du att jag ska fortsätta som vanligt med vädertabellen och trädgårdsbilden?

 

Nu ska jag ge Stina lite mat och sedan fylla på jordnötter till de där ute.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 29 mars 2015 05:40

...snart dags att stiga upp.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards