jans

Alla inlägg under mars 2015

Av Jan Sandström - 25 mars 2015 16:13

En kille gick till ett bordell som var 4 våningar.
Han tog hissen till vån 1, hissdörren öppnades och där var en skylt “snygga blondiner på vån 2″.
Han blev intresserad och åkte upp till vån 2 dörren öppnades och på skylten stod det “sexiga brunetter på vån 3″
Helt till sig åkte han till vån 3, dörren öppnades och på skylten stod det “sexiga och kåta negresser på vån 4″.
Kåt som attans så åkte han till sista våningen, dörren öppnades och där stod det på skylten “har du kommit hit för att knulla eller åka hiss?”

Av Jan Sandström - 25 mars 2015 12:30

SVT 1, 15:05--16:50 Huka dig, Rooster... nu laddar hon om (1975)

Huka dig, Rooster... nu laddar hon om (1975) Poster

Från IMDb



Från  tvprogram.nu

Matiné: Huka dig, Rooster, nu laddar hon om - SVT1
(Rooster Cogburn) Amerikansk långfilm från 1975. Sheriffen Rooster J. Cogburn hjälper predikantens dotter Eula Goodnight att söka efter faderns mördare, samtidigt som han jagar ett gäng som stulit en vagn med sprängämnen. Regi: Stuart Miller. I rollerna: John Wayne, Katharine Hepburn, Richard Jordan, Anthony Zerbe, John McIntire, m.fl




Av Jan Sandström - 25 mars 2015 10:03

Mejlade Stefan på Carstedts om service innan påsk och så ringde han direkt att jag får komma direkt idag på studs.


Så jag kastar i mig kaffet och drar iväg.

Det är det bästa jag gillar hos den firman, det är aldrig omöjligt och de ställer upp jämt.

Som när vi skulle på semester och bilen gick dåligt.


Mer om det senare, har inte tid att skriva mer.


Matinéfilmen skriver jag om senare om jag är hemma.

Av Jan Sandström - 25 mars 2015 09:37

Onsdag den 25/3


Igår var vi ut och handlade med Peter o Anna, jag tog slut men när jag hämtade ut ljusinsatsen till mitt bakljus så kikade vi på beg.bilar och jag hittade en fin vit C-Max

 

Blev helsugen på den och efter några mejl med försäljaren så skulle vi kunna få draget monterat och allt klart innan påskhelgen.

Men nu har vi pratat igenom och vi avstår från ett köp, dels och mitt största argument är att den rullat 8000 mil.

Jag fill helst ha en bil som är lite nyare, runt 5-6000 skulle jag föredra, och så vill jag gärna hitta en med automat men det lär jag inte få.


Hemma så kom först Anders, han ville bli utbjuden på café och semla men det orkade jag inte och så var Inger ledig och hemma.

Sedan kom Erik och blev klippt av mor.

Jag började med att göra i ordning kattluckan, en permanent lösning med två träskivor och isolering mellan som ska sitta istället för fönstret.

Men de bultar jag hade var inte rätt, gängningen var för kort.

 

Så nu ska jag straxt iväg till Beijers för att dels köpa bultar men även ett låsbart handtag till altandörren och en reservdel till min spikpistol som gick sönder i höstas.

Jag limmade ihop delen men ska ändå skaffa en ny ifall limningen inte håller.

Den kostar inte mer än en 50-lapp och det kan det vara värt så att jag inte står där när den behövs som bäst.


Sedan såg jag lite film igår kväll innan jag lade mig.

Det blev inte öppet fönster då det var kallt ute så efter att ha haft Gunnar mellan benen ville han ut vid 2.tiden

Efter en timme upp och släppa in han.

Om igen vid 4-tiden och en halvtimme senare skulle han in.

Sedan fisk jag sova till 6 då jag tar medicinen och sedan sova till 8.


Idag har jag värk i höger knä, det skär som f-n i det.

Men ska ändå ut och handla som jag sa.

Har mejlat Carstedts om att vi avstår från det där bilköpet men att det kommer fler bilar framöver.

Synd i och för sig för det skulle ha varit roligt att få en ny bil, men får är det inte utan kostar en massa.

Den här är avbetald om två månader men då ska jag fortsätta sätta undan de 1800 i månaden den kostat så har vi till något nytt senare.

Eljest hoppas jag på en lugn dag i eftermiddag med film och kaffe.


Vädret är fint idag, igår var det kallt och snöade lätt.

Nu skiner solen men kallt, just nu -0,8° på altan och väderstationens Aktuella värden:
2015-03-25 09:45:04

Temperatur: 1,9 °C
Lufttryck: 1012,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 54 %
Vindstyrka: 1,8 m/s från NW,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: 0,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,4 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 16,2 mm
Året: 75,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,2 °C
Klockan:
09:36
Temp - Max:
4,5 °C
Klockan:
08:18
Temp - Min:
-8,7 °C
Klockan:
05:31
Temp - Min:
-4,6 °C
Klockan:
23:58
Lufttryck - Max:
1012,8 hPa
Klockan:
09:37
Lufttryck - Max:
1007,0 hPa
Klockan:
23:50
Lufttryck - Min:
1006,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
970,3 hPa
Klockan:
00:04


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:36
Sol upp: 05:24
Sol ned: 18:08
Skymning: 18:56
Dagsljus: 14:20 tim:min
Dag längd: 12:44 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:37
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 00:01

Så här fint ser det ut när man sitter inne.

 


Nu kaffe innan jag klär på mig och åker ut.


Godmorgon.



Av Jan Sandström - 24 mars 2015 14:24

Usch vad jag blir slut av att vara ute och handla.

Vi åt mat på Frasses och besökte alla affärer på Ersboda tror jag men ändå köpte jag inte det jag ville ha.

(skrev fel matställe tidigare, skrev Max men det var ju Frasses, tack Peter för påpekandet, det visar ju bara hur slutkörd jag var).

 

En vit Ford C-Max Diesel.

Vill ha den.  

Av Jan Sandström - 24 mars 2015 12:21

Ute och handlar.

Av Jan Sandström - 24 mars 2015 09:25

SVT 1, 15:15--16:30 Eva går ombord (1934)

Jag får ta och spela in den här filmen om det nu är fint väder och så är Inger ledig idag, då kanske det blir andra sysslor som går före.

 

 

Handling:
Eva Lindström är biträde i en modebutik i Stockholm och blir mycket deprimerad när en rik kund talar om att fara till Rivieran eller till Åre varje år. Vädret är grått och Eva är utarbetad. Bankir Bo Stensjö avskedshyllas av sin personal -- han skall ut på en tre månaders semesterkryssning. Men ett telefonsamtal ändrar allting, han måste fara till Helsingfors och ordna en lovande affär. Han kastar sig i en taxi på väg till Finland, drar upp en sedel ur fickan och tappar sitt biljetthäfte till ...Mer
Regi:
Lorens Marmstedt.
I rollerna:
Einar Axelsson, Astrid Marmsted, Emy Hagman, Lizi Ziedner, Åke Söderblom m.fl
Textat sid. 199 4:3-format

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

Av Jan Sandström - 24 mars 2015 08:48

Tisdag den 24/3 och bra 9 månader till julafton   


Igår blev en dag hemma men Erik kom förbi med bilen och vi hann prata en del om kameror och data, och sådant.

Inger kom hem tidigt men får och handlade innan middan, hon hade kort dag så hon smet inte från jobbet.

Jag sydde ihop ekonomin och gjorde i ordning räkningarna.

Det blir en del sådana fast man inte tycks handla något men det är allt som hör till livets underhåll.

Det verkar då gå ihop den här månaden också.

Matinéfilmen såg jag bara lite på sidan om här på kontorsapparaten då jag sett den tidigare och ingen speciell film.

Gunnar sov mest hela dagen men var ut någon gång.

I stort sett en vanlig dag och min förkylning är jag snart fri från, den har Anders fått ärva hörde jag och det är bara lagom värk i kroppen, det känns bra.


Såg lite film igår innan jag gick isäng. Dessa fantastiska män i sina flygande maskiner är en kul film jag rekommenderar om du får tag på den.

Men jag såg den inte färdig utan gick isäng vid 10 och min ljudbok.

Sov gott då Gunnar låg ovanpå sängen och värmt upp den, varmt ute så jag öppnade fönstret och då gick Gunnar ut en stund men kom senare in till mig i sängen.

Sedan sov jag gott, blev bara störd när katten ville ha allt för stor plats mellan benen så något knä hamnade utanför täcket och det blev kallt.


Steg upp åtta, ska iväg med Peter o Anna för att handla vid 10 och ska även hämta ut baklampan till bilen. Nästan 1000:- kostar enbart lamphållaren. Jag kanske skulle ha gjort det jag först tänkte och lött fast sladdar på glödlampan.

Hinner väl byta bil innan den går sönder nästa gång men å andra sidan kanske jag säljer bilen till någon av barnen.


Det är fortfarande över nollstrecket och den snö som kom har försvunnit, bara is och snöhögar kvar nu.

Just nu har jag en temp på +2,1° på altan och väderstationens Aktuella värden:
2015-03-24 09:00:04

Temperatur: 2,4 °C
Lufttryck: 983,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 81 %
Vindstyrka: 3,9 m/s från N,
i byarna 5,8 m/s
Kyleffekt: -1,3 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 2,4 mm
Månaden: 16,2 mm
Året: 75,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,5 °C
Klockan:
08:18
Temp - Max:
4,2 °C
Klockan:
01:11
Temp - Min:
1,4 °C
Klockan:
02:35
Temp - Min:
1,3 °C
Klockan:
05:18
Lufttryck - Max:
983,6 hPa
Klockan:
08:58
Lufttryck - Max:
986,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
970,3 hPa
Klockan:
00:04
Lufttryck - Min:
970,2 hPa
Klockan:
21:57


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:40
Sol upp: 05:28
Sol ned: 18:05
Skymning: 18:53
Dagsljus: 14:13 tim:min
Dag längd: 12:37 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 25s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:04
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: -----

och så ska jag ta en bild av trädgården så sitt kvar.

 


Det tar sin tid att skriva det här varje morgon och otaliga är de gånger jag tänkt att nu får det vara, sista inlägget med godmorgon men så sitter jag här nästa dag igen.


Så Godmorgon, på återseende, snart kanske.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards