jans

Alla inlägg den 2 april 2015

Av Jan Sandström - 2 april 2015 21:36

Vi gick ut en sväng i centrala stan, roligt men småjobbigt.


Nu äter vi ost och kex och ser på badhotellet.

Kameran hängde naturligtvis med men det skymde på sp jag har fått justera bilderna lite.


Vilken underbar hiss med sådan där gallergrind man får dra igen efter att man stängt gallerdörren.

 

Där nere står vår bil.



En kyrka jag just nu inte kommer ihåg vilken det är.




Vilken härlig snickarglädje.

Visingsö synd långt därborta i norr.

 

Ingen direkt snickarglädje, ser konstigt ut men ska vara inspirerat av vågorna.

 

Hur länge ska det där huset få stå kvar i mitten.

 

Huset där sonen Tomas och blivande sonhustru Sara bor. Och där vi nu sitter.

 

Jordbruksverket där Tomas jobbar.

 


Godnatt.

Av Jan Sandström - 2 april 2015 17:43

Ja då var man i Jönköping igen, fast tidigare har vi bara åkt igenom.

Nu har vi ätit en god påskmiddag och jag blev bara så trött.

Tomas och Sara har en härlig gammal hiss i huset, en sådan där man måste dra igen en gallergrind.

 

Jag åkte hissen upp och de andra gick för eljest hade vi inte rumts i den.


På vägen ned körde vi småvägar och lite avstickare.

Igenom gatorna i Vadstena blev det tidvis trångt.

    

Sedan såg vi Brahehus ruin,

 


Nu funderar jag  på att öppna byxorna och tippa ikull på soffan när de andra sitter och pratar runt matbordet

   

Av Jan Sandström - 2 april 2015 14:10

Men det blåser lite kallt från Vättern.

Av Jan Sandström - 2 april 2015 08:35

Torsdag den 2/4.


Du blev väl inte lurad igår.


Vi körde bil hela dagen ned till Örebro där jag nu sitter vid köksbordet och väntar på kaffe.

Tomas sköldpadda Stina lämnade vi till en ny ägare i Borlänge där hon kommer att få det jättebra med, var det 7 kompisar.


Gunnar den rackaren tog en fågel som stolt visades upp.

  Får säga till Erik att man kan ha blixt på mobilen.


Jag hade lite ont igår kväll när jag gick isäng men kom tidigare på att jag glömt min MP3.

Ser att jag har några gamla böcker på en lös hårddisk aå jag ska köpa ett par hörlurar och lyssna från mobilen.


Nu ska det bli frukost och sedan drar vi vidare söderut.

Det är bara 20 mil idag så vi ska köra in i Motala (köpa hörlurar) och titta runt lite sedan Vadstena men allt beror på vädret.


Just nu kring noll för det är is på bilen och trädgårdsbordet, nä nu har det tinat upp på bordet men vi sitter ändå inne.

Det är nästan mulet och nästan sol, ändå så pass soligt att det blir skugga på köksbordet.

Det blir nog en fin dag idag.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 2 april 2015 07:51

Man sover tungt om man är slutkörd.
Så jag har inte sovit gott, jo skapligt gott men nu är det dags att stiga upp.

Mulet men det snöar då inte.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards