jans

Alla inlägg den 4 april 2015

Av Jan Sandström - 4 april 2015 22:32

Steg upp vid åtta, datorpyssel och sedan frukost efter att jag var ut och betalat två timmar parkering på gatan.

Efter frukost kilade jag ut och handlade i en närliggande affär, dörren utmed porten.

Så nära skulle man ha alla affärer.

Därefter åkte vi iväg till BYGGmax där vi fick lite spillvirke och jag köpte lim och lite skruv.

Tomas skulle göra som ett golv på balkongen så en hylla stod stadigt, och det blev bra.


Därefter till Husqvarna och muséet där men på vägen dit hamnade vi i trafikstockning och alla som skulle till motormässan på Elmia.

Tänk att det finns så många som kör likt idioter, noll planering och framförhållning så minst en seriekrock skedde där.

Muséet innehöll mycket och tog ett par timmar att gå igenom.

Därefter ned till centrum där vi åt mat innan vi körde en sidoväg till Gyllene Uttern där vi drack kaffe och en godbit.

Sedan var vi trött och slut så tillbaks hem där jag och Inger lade oss att sova en stund.


Nedan lite blandade bilder, först en nattbild jag tog när jag var uppe och gick.

 

Full rulle på raggarbilarna i kväll.

 

 

En dålig bild på mig men ändå en bild, vet inte vad jag höll på att säga eller sade.

 

 

Flyttar bilen då vi parkerade på fel ställe.

 

Mot muséet.

 

Ut från muséet.

     

Panorama över visingsö och vättern, Gränna till höger men dit åkte vi aldrig idag.

 

Ruinen på Visingsö taget från Gyllene Uttern.

 

En bild Anders kanske gillar taget från balkongen här.

 


Men nu väntar sängen, ska bara kolla min GPS då jag uppdaterat programmvara i den och datorn.

I morgon bitti vänder vi kosan norrut igen, mor Eskilstuna eller nästan dit.


Godnatt.

Av Jan Sandström - 4 april 2015 15:05

...på Gyllene Uttern

Av Jan Sandström - 4 april 2015 13:41

På Rosens Pärla i Huskvarna.

Jag har beställt pizza

Av Jan Sandström - 4 april 2015 13:07

...hade jag som barn

Var så stolt över framhjulsdriften.

Av Jan Sandström - 4 april 2015 12:38

Huskvarna

Av Jan Sandström - 4 april 2015 09:40

Lördag den 4/4


Igår åkte vi omkring lite, handlade, åt, fikade och tittade.


Inatt hade jag inte lika ont som förra natten men jag hade ont, Voltaren och upp och gå lite.

Öppet fönster så det blev svalt och skönt men i morse stängde jag det för att få lite varmare då vi skulle upp någon timme senare men straxt efter jag stängt steg Inger upp och öppnade fönstret då hon tyckte det var varmt inne.

Konstigt för hon tycker oftast det är så kallt alltjämt nu för tiden.


Idag ska vi ut igen, handla, titta, äta och fika.


Men det är inte lika soligt som igår, några plusgrader men det drar från norr alltså rakt över Vättern.

Det blir nog en tur bl.a upp till Gränna.


Och en morgonbild-

 

Den visar inte himlen men den är ljusgrå så det kan klarna upp likväl som att det kan börja snöa.

Jag gick ut och betalade P-avgift för en stund sedan och det drog iskallt mellan husen så det blir nog bra på Grännasidan av sjön.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards