jans

Alla inlägg den 5 april 2015

Av Jan Sandström - 5 april 2015 20:24

I morse steg vi upp normalt tidigt men det tog några timmar innan vi kom iväg men vid 11 lastade vi in i bilen och körde norrut.

Duvorna satt i parkeringshuset och puttsade fjädrarna i morgonsolen.

 

 

 

Fågelskrämmorna de satt upp gjorde föga nytta.


Först tanka i Huswvarna där tankkortet inte ville bli godkänt men manuell tankning så löste det sig i kassan, de hade problem med terminalerna.


Motorväg till Gränna där vi körde på den lilla kustvägen norrut.

I Mjölby blommade det i rondellen.

 


Någonstans efter vägen blev jag omkörd av tåget.

 

I Linköping skulle jag köpa borrar på Bauhus, jag hade sett ut dem på nätet men väl dår fanns dessa inte, och det var inte bara så att de var slut utan de fanns inte ens i sortementet så jag måste ha sett helt galet.

Tursamt körde vi småvägar dit och inte på E4 för där hörde vi på radion att det skett en olycka och vägen var stängd.

Det blev fortsatt småvägar mot Norrtälje tills vi såg att trafiken flöt igen på E4


Där skulle man bo och var det är skrev jag om i förra inlägget men det ligger just söder om Katrineholm.

 


Efter lite letande och frågande fick vi tag på hämtmat som vi tog med till Cicki och Anders.

 


Nu har vi ätit gott och sitter och pratar vid köksbordet.

Jätteroligt att träffa dem igen för nu är det säkert 5-6-7 år sedan vi eller jag var förbi.

De bor praktiskt till för att tigga övernattning på våra resor söderut liksom Hammarbäcks gör i Örebro.


I morgon blir det tidigt iväg då Cicki och Anders ska bort och det passar oss finfint.

Det ska bli skönt att få komma hem igen, jag håller nog på att bli gammal.


Men nu ska jag straxt söka mig mot sängen.

Av Jan Sandström - 5 april 2015 15:53

Söder om Katrineholm.

Av Jan Sandström - 5 april 2015 07:55

säger mor.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards