jans

Alla inlägg den 11 april 2015

Av Jan Sandström - 11 april 2015 13:05

Svägerskan Britt-Inger fyller ju år så ett stort GRATTIS även här i bloggen.

Av Jan Sandström - 11 april 2015 10:59

Tranorna men de är svåra att få att fastna på bi.. minneskort menade jag.   

 

Körde bilden genom ett program så himlen blev grå istället för blå men man ser tranorna lite bättre.

Av Jan Sandström - 11 april 2015 09:13

Lördag den 11/4


Det blev en tidig morgon för mig, upp klockan 6 då jag tog medicinen, Gunnar låg mellan mina ben så det tog en stund innan jag fick ordning på mina knän och kunde räta på benen.

Men det var skönt ute, ingen trafik att tala om så det gick smidigt att köra Peter som skulle ned till Holland och filma någonting.


Igår däremot blåste det eller stormade det med lite över 20 m/s i byarna så vi ställde in turen till stugan vi tänkt göra.

Idag verkar det som att vi prioriterade fel men Peter blev då tacksam.

Eljest gjorde jag inte så mycket under gårdagen, scannade papper och kvitton som jag matade in i datorn.

Jo jag åkte ju till stan och köpte ett par hörselskydd med radio på Clas Ohlson och så Apoteket där jag köpte en ny fotkräm, (Fotmender) som jag hört ska vara bra och halstabletter, Strepsil tror jag de hette.

Såg på "Mord i paradiset" och smorde fötterna men krämen var kladdig (så jag tror det blir engångshandskar nästa gång) innan jag gick isäng och lyssnade en stund på ljudboken.


Sov gott då vi hade öppet fönster så Gunnar kunde gå ut och in som han ville.


Idag har jag berört men senare ska vi åka på kalas då svägerskan fyller år.

Men jag har varit ut och gett småfåglarna och duvorna mat, slänger ut någon näve frön på vägen så håller sig duvorna där istället för att invadera gården.

I kväll blir det kanske film men allt beror på om jag orkar.

Min förkylning vill inte riktigt ge med sig, inte så att jag är brakförkyld men har en aning ont i halsen av och till.


Tänk att det är en vecka sedan vi var nere i Jönköping. Det känns som månader.


Men vi skulle ha fått ha sådant här väder som det är idag.

Just nu +7,1° på altannivå men det blåser inte så mycket, himlen har varit blå men nu har det börjat dra in moln där borta.

Väderstationens Aktuella värden:
2015-04-11 09:30:05

Temperatur: 8,5 °C
Lufttryck: 999,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 61 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från W,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: 7,6 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 13,8 mm
Månaden: 73,2 mm
Året: 175,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
8,5 °C
Klockan:
09:29
Temp - Max:
12,1 °C
Klockan:
16:14
Temp - Min:
1,1 °C
Klockan:
04:24
Temp - Min:
0,7 °C
Klockan:
07:55
Lufttryck - Max:
999,4 hPa
Klockan:
09:29
Lufttryck - Max:
995,9 hPa
Klockan:
23:55
Lufttryck - Min:
995,6 hPa
Klockan:
00:05
Lufttryck - Min:
984,7 hPa
Klockan:
13:23


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:32
Sol upp: 05:24
Sol ned: 19:58
Skymning: 20:51
Dagsljus: 16:19 tim:min
Dag längd: 14:34 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 31s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:51
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 09:11

Så här inbjudande ser det ut ch det håller på att grönska lite smått på sina ställen och bara det blir varmt sätter det fart och blir sommar på några dagar.

 

Vi har ju liksom ingen direkt vår här uppe i Umeå utan det går nästan från vinter till sommar på någon vecka.

Det var något min mor saknade, hon kom ju från E-tuna där det finns vitsippsbackar och blommor under våren.


Nä kanske man skulle ta lite kaffe eller så blir det Facebook före så hinner Inger duscha och vi kan fika senare.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards