jans

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Jan Sandström - 17 april 2015 23:20

Först invigde vi vedklyven med att köra ungefär en kubikmeter aspved.
Och nu har vi tagit första badet för i år i badtunnan.
Men det var lite kallt att gå ut då det var ett par minusgrader.
Det var nära att det inte blev något bad för vi fick inte upp värmen på vattnet.
Termometern kom inte över 30 grader så jag gick ut med en lös termometer och den visade varmt, nyss när jag gick in mätte vi 43 grader.

Gunnar har varit ute med oss hela dagen och nu sover han på fåtöljen.

Jag är också på väg isäng.

Av Jan Sandström - 17 april 2015 17:19

Där på stocken tycker han om att sitta och spana, kanske efter möss.

Nu håller vi på att fylla badtunnan och jag har nyss gjort upp eld i den.
Så vid niotiden eller så kan det bli bad.

Av Jan Sandström - 17 april 2015 13:01

...eller vad det heter.

Där tog vi den.

Den här var det och Inger höll i sågen.

Det ska bli ljusstakar och hållare till bordsplacering.

Av Jan Sandström - 17 april 2015 08:53

Fredag idag

Igår var jag ute och handlade med Maria och Erik.
Sedan plockade vi bland hennes grejer.
Jag tog en höneblund på soffan.
Inger och jag åkte till stugan och Gunnar följde med.

I natt har han sprungit ut och in ett antal gånger, däremellan var han väldigt kelsjuk.
Mellan de gångerna sov jag gott.

Nu frukost men inne.
Gunnar sitter och spanar i fönstret.

3,6 grader, mulet och svag vind.

Senare ska jag montera vedklyven, leta upp lämplig smal björk att göra ljusstakar av.

En till bild från paradiset.

Ett kallt paradis.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards