jans

Alla inlägg den 19 april 2015

Av Jan Sandström - 19 april 2015 20:05

37-38 grader ungefär och jag låg i över en timme.
Gunnar satt på en stubbe intill och då såg Inger en mus springa från snön och in under trallen på grillplatsen.
Gunnar såg den inte då men hörde tydligen den senare för länge satt han på helspänn, lyssnade med huvudet på sned och trampande med bakbenen.

Plötsligt hoppade han ned men det blev ingen middagsmus just då.

Nu ska vi strax äta middag och jag har en öl på kylning.

Av Jan Sandström - 19 april 2015 17:48

Jo pyttsan

Men Inger tar det lugnt.

En välförtjänt vila för hon har slitit idag med att dra eller bära hem klamparna från skogen.

Jag ska också sitta en stund med ljudboken medan det blir varmt i tunnan så vi kan ta ett skönt bad innan middagen.

Av Jan Sandström - 19 april 2015 12:20

Som mamma säger om Gunnar.

Av Jan Sandström - 19 april 2015 11:35

Här är det lä men det låter i skogen när det blåser.

Av Jan Sandström - 19 april 2015 10:38

Söndag idag och jag hoppas att det blir den vilodag det ska vara.

Igår klöv vi ved (liksom i förrgår) men jag klarade även av att såga upp några stammar vi fällde i fjol.
Kontentan är en hiskeligt värk i knäna och händerna.

Det blev även två bad i tunnan, det första varmt och skönt före middag och det andra hett så snoppen mest liknande en friterad räka, det kändes då så då jag klev ned i vattnet.
Men det gjorde gott i kroppen.

Trött som jag var orkade jag inte se filmen på tv.

Inatt sov jag tungt mest hela tiden och öppet fönster.
Gunnar kom och var kelsjuk några gånger och jag sov till halv tio.

Frukost inne

och Gunnar har varit ute ett tag i skogen men mest satt han på altanen

Nu är han inne och ligger på fåtöljen

Det blåser en typ av nordväst men solen skiner. Det var +8 grader tidigare.
Fingrarna på höger hand envisas med att domna när jag skriver på mobilen.
Men på frukostplatsen kan det vara skönt och när Inger dammsugit ska hon bjuda mig på kaffe där.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards