jans

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Jan Sandström - 20 april 2015 17:52

Det gäller nu men väldigt många ska tydligen till fjällen.
Jag hämtade Peter på flygplatsen och fick vänta, hade sidorutan nere och hörde att över hälften av bilarna fortfarande inte bytt till sommardäck.
Likaså när jag stod på Biltemas parkering och här hemma när jag nu sitter ute på altanen.

Polisen gick ju ut i tidningen och sa att de skulle bötfälla de som inte bytt däck i lördags.

Av Jan Sandström - 20 april 2015 12:50

SVT 1, 14:30--16:25 Dans på rosor (1954)

 

Handling:
Det är dags för sista föreställningen av revyn "Takt och ton" på Lilla Teatern. Revyn har inte blivit någon succé, men denna sista kväll är det gott om publik i salongen. Fribiljetter, förklarar teaterdirektören Olander. Teaterns finansiär har den sista tiden varit fru Olga Eckers, och hennes dotter Maggie Broman är revyns primadonna. Ägare till fastigheten, där Lilla Teatern ligger, är ingenjör Stig Broman, tidigare gift med Maggie. När revyn nu läggs ned planerar han att bygga om teatern til...Mer

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas


 

Av Jan Sandström - 20 april 2015 10:26

Här har jag gått och plockat ihop under tiden jag ropade på Gunnar.
Men ingen katt kom.
Då fick jag se något som inte hörde hemma i vår skog.

Visst ser du det.

Av Jan Sandström - 20 april 2015 09:04

Måndag den 20/4

Och nu förstår jag varför så många är emot måndagar.
Jag vill åka hem för nu orkar jag inte vara här längre.

Igår blev det säkert en kubikmeter till av kluven ved.
Men jag måste säga att vedklyven är bara så toppen.
Och är man två så går jobbet mer än dubbelt så fort för Inger tog hand om den färdiga veden.
Sedan badade vi länge och skönt.

Det hindrade inte att jag hade ont och har ont.
Men jag har sovit stora delar av natten.

Idag ska vi åka till stan igen då Inger börjar jobba.

Det är varmt ute, närmare 10 grader men inte helt klart.

Gunnar fick gå ut en sista gång för att jaga den där musen.

Vi ska börja packa ihop bara jag blir klar med det här inlägget.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards