jans

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Jan Sandström - 23 april 2015 21:52

Eller Tristan som Maria kallar kisse som vill rymma.

Men kan man inte öppna grinden kanske det går att klättra över den.

 

Av Jan Sandström - 23 april 2015 15:07

Nu är vi hemma sedan en timme tillbaks.

Vi har sprungit på Biltema, NetOnNet, MC-firma, Rusta, Cykelfirma och Södermans.

Erik fick till slut tag på en drivrem till moppen och ute i Holmsund hos Söderman, inte söderman på Saltkråkan men vi hamnade på villovägar då vi följde villodosan. Den visade vägen ut till sommarstugor och där ägaren bodde. Inte var företaget låg.

Söderman har försökt påpeka felet för Google men inte lyckats.


Nu håller i alla fall Erik på att montera ihop den och Maria monterar ihop gamla gallerdörren vi hade till fåglarna.

 

Hennes katter är liksom riktiga utbrytare.


Jag är helslut men har fått i mig nudlar till lunch och nu en kopp kaffe innan jag intar soffan.

Av Jan Sandström - 23 april 2015 09:57

Torsdag den 23/4


Igår, lämnade igen grejor jag tidigare köpt men som var fel, men jag fick tag på låscylindern till altandörren, tyvärr var handtaget till den en av grejorna jag lämnade igen men nytt är på väg.

Sedan åkte jag och handlade med Peter o Anna.

Därefter var jag slutkörd så jag tog en stund på soffan och en film.

Erik kom och skruvade upp moppen och resultatet såg du i ett tidigare inlägg.

Erik fick ta hem bilen.


Sov ändå ganska gott inatt med öppet fönster och Gunnar hos mig.

Låg lite extra länge i morse.

Erik ska komma förbi senare idag, Tomas ringde och diskuterade det jag håller på att snickra på, ljushållare och bordsplacering.

Det kanske blir en dag ute på affärer eljest blir det i garaget och bistå Erik i skruvandet.

Det borde finnas en drivrem att köpa här i Umeå för vad jag förstått av lite sökande på nätet är det mer eller mindre en standardrem för moppar, först ska vi kolla hur den är i Anders gamla moppe vi plockat så många delar från. Kanske passar den så att det går att köra innan en ny kommer med posten.


Jag ska undersöka vidare om ljusstakarna och vilken maskin jag kan borra med, eljest måste jag gå igenom pumpstyrningen till badtunnans reningsverk.


Men som vanligt är det nog inte lönt att planera så mycket.

Jo jag upptäckte ett stenskott på bilens framruta, det borde åtgärdas men jag vet ju aldrig när jag själv får ha tillgång till bilen så jag kanske skulle överlåta allt till de andra att fixa skadan.

 

     

Skadan ligger exakt 5 cm från kanten och där går tydligen gränsen för om rutan kan lagas eller måste bytas.


Hur som helst är det soligt och blåsigt idag och en temperatur på 8,2° i skuggan.

Väderstationens Aktuella värden:
2015-04-23 10:00:05

Temperatur: 8,7 °C
Lufttryck: 979,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 54 %
Vindstyrka: 5,2 m/s från NNW,
i byarna 9,2 m/s
Kyleffekt: 5,9 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 1,8 mm
Gårdagen: 2,1 mm
Månaden: 90,0 mm
Året: 192,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
9,0 °C
Klockan:
09:47
Temp - Max:
12,5 °C
Klockan:
15:19
Temp - Min:
3,1 °C
Klockan:
05:18
Temp - Min:
4,5 °C
Klockan:
22:46
Lufttryck - Max:
979,3 hPa
Klockan:
09:14
Lufttryck - Max:
1003,4 hPa
Klockan:
00:07
Lufttryck - Min:
974,3 hPa
Klockan:
02:03
Lufttryck - Min:
977,8 hPa
Klockan:
23:59


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:43
Sol upp: 04:43
Sol ned: 20:35
Skymning: 21:35
Dagsljus: 17:52 tim:min
Dag längd: 15:52 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:01
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 00:54

och så här ser det ut.

 


Men nu vill jag ha mer kaffe och smörja händerna och knäna med Voltaren för jag har ONT.

Jag kanske skulle planera för mycket jobb så kan jag ta det lugnt istället.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards