jans

Alla inlägg den 24 april 2015

Av Jan Sandström - 24 april 2015 19:31

Kanske är det vädret som är delaktigt i att jag har värk i lederna.

 

Ögat ser molnen som blåsvarta eller helt mörkgrå.


Men det borde komma ordentligt med regn så att det fina dammet sköljs bort nu när de varit och sopat gatorna här.


Snart (19;40) börjar Barnaskrik & jäkelskap på Sjuan
Svenskt folklustspel från 2003. Lennart och Rakel är nu gifta och bor på Lennarts föräldrars gård tillsammans med dem. Allt är lugnt och fridfullt då man till och med förbjudit brevbärare Dag-Otto att komma till gården. Men det visar sig vara ett bedrägligt lugn. I rollerna: Eva-Lotta Bernström, Stefan Gerhardsson, Mikael Riesebeck, Annika Andersson, m.fl Från: 2004-04-11. Text-tv sid 890. Originaltitel: Barnaskrik & jäkelskap


Jag kommer inte ihåg om jag sett den här föreställningen.

Av Jan Sandström - 24 april 2015 17:24

En smått jobbig dag.


Jag blev avbruten i morse men i övrigt har jag bara haft ont idag och tidvis legat på soffan.
Försökt pyssla lite men har inte orkat göra så mycket med mina händer och det tär på tålamodet och krafterna.


Vädret har varit växlande med regn sol blåst och aprilväder.


Trädgården är full av fåglar och det är så mysigt.


Jag filmade två snuttar som förhoppningsvis visar att det bara rör på sig där ute och nu går det åt frön.


 

Nu regnar det en skvätt igen, klockan är 6 och jag är hungrig.


Jag vet inte om det är ett tillfälligt problem men vi har varit utan kanalen Discovery en tid nu, även Eurosport och MTV är tydligen borta men det är kanaler man inte saknar direkt, och så lokalkanalen men den vet jag inte ens om den finns längre.

Det ska ändras och flyttas som hyllorna i matvaruaffären, där har de snart möblerat om varje gång man kommer och handlar fast det gör jag ju ganska sällan.


Idag är det 25 år sedan teleskopet Hubble sändes upp och det fungerar fortfarande fint.



Av Jan Sandström - 24 april 2015 12:24

Sagt det tidigare men säger det igen.

 

Vänd på brasan eller helst flytta på den

 

INNAN du tänder på.


Skulle du vilja bli innebränd tidigt på morgonen när du ligger och sover?
Skulle inte tro det.

 

Av Jan Sandström - 24 april 2015 09:31

Fredag den 24/4 och bara 8 månader kvar till julafton   


Igår rände jag runt stan med Erik och Maria och vi fick tag på drivremmen till Eriks moppe.

Tack för det Söderman´s Bilservice i Holmsund. Ligger för övrigt på Järnvägsgatan 7, just bortom OKQ8 från Umeå sett.

För övrigt blev det lite smått och gott hit till hus och hem.


Maria och jag byggde ihop gamla gallerdörren som satt ned till fåglarna, det behövdes något kraftigare än den av kompostgaller som Tristan Houdini lätt tog sig förbi, nu kanske det fungerar men riktigt säker är vi inte.

Kissekatterna är roliga och ibland leker de ihop, ja inte Gunnar för han håller sig mest utomhus nu när det börjar bli vår.

       

Tristan vill ut men det går ju att klättra på gallret.

        

Misslynt över att inte kunnat besegra gallerdörren tar han igen sig en stund.


När Inger kom från jobbet åkte vi till Vigrens i Vännäsby och åt middag samt tittade på deras nyinköpta husbil och en del annat.

Det drog ut på tiden och jag hade glömt att det var torsdag och Badhotellet på TV4 men när vi kom hem sändes sport på den kanalen   och mitt hotell hade utgått, sänds på söndag istället men ingenting om när på söndag, har inte hittat något i alla fall.

Att det alltid ska vara så, man kan inte räkna med att .



Nu pratar Inger om att plocka undan.


Godmorgon.





Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards