jans

Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Jan Sandström - 1 maj 2015 18:53

Men det kanske behövs mer än 10 minuter i micron från fryst läge.

 

Men vadå, jag blir ju mätt.

Av Jan Sandström - 1 maj 2015 16:39

Jag lade mig åt andra hållet på soffan.

Gunnar har legat en stund på min mage men återgått till sig själv där borta.

Tidigare idag åkte jag och köpte en fönsterbräda och konsoller som jag satte upp i mellanrummet eller N2 som jag namngett på ritningar.
Men jag har sträckt mig i ryggen några gånger och det gör så förbannat ont.
Men det är skönt att ligga här på soffan med värmedynan under mig och ljudboken i lurarna.

Av Jan Sandström - 1 maj 2015 09:54

Just som jag skickade förra inlägget så såg jag en sädesärlan på altan och vände mig om, det skulle jag inte ha gjort för jag tror ryggen gick av, igen.

Nästan tillbaka på ruta ett igen men sädesärlan har i alla fall kommit och med den två kompisar.

   

Jag hann bara snabbknäppa genom fönstret men tydligen har änderna bestämt sig för att vara här i år också.


NU ska jag ta det kokande vattnet och göra kaffe till mig och te till Inger som duschar.

Av Jan Sandström - 1 maj 2015 09:18

Fredag den 1/5


Igår bytte vi däck på bilen och det gick ganska fint den här gången.

 

Jag har det bra med en familj som kan det mesta, dock inte lika mycket som jag kan men så ska det väl vara.   


Gunnar njöt av den fina dagen det var igår men det blåste ändå lite för mycket för att vara skönt att sitta ute och fika m.m

 

Det börjar komma upp i rabatterna.

 

Och Gunnar njöt av att få vara ute och att vi var ute.

 

Jag hade fortfarande ordentligt ont i ryggen även om det var lite bättre än i förrgår.

Men det är eländigt att inte kunna göra någonting, till och med att torka sig i ändan är en pärs men det vill jag inte ha hjälp med, ännu.

Ändå kunde jag skruva upp hyllor som vi hade liggande på väggen i hallen så att katterna fick något roligt att klättre och leka i, det blev riktigt bra även om jag skulle vilja ändra på lite och kanske kompletera med någonting mer, men det kommer.

 

Tror jag ska flytta på björkstammen eller ta den andra vi har liggande och göra något de får hålla balansen på.


Peter och Anna kom förbi och åt middag och då passade även Erik på att komma så nästan hela familjen var samlad runt matbordet.

Kvällen gick utan TV för mig, jo kag började se en film men stängde av och gick isäng istället till ljudboken som jag hörde klart.

Henning Mankells "Mannen som log" om Kurt Wallander.


Maria kom och hämtade ned Mirabell så vi kunde ställa upp fönstret och sov gott, tidvis med Gunnar hos mig men senare lade han sig hos Inger.

Det regnade så vid 5-tiden fick jag stänga då vinden låg på från söder mot fönstret.


Vaknade i morse och kände mig riktigt bra i ryggen, frukost och annat och ryggen är ond igen, eller jag har onte i den och jag kan knappt sitta här på pallen.

Jag ska ändå ut med Maria och köpa en fönsterbänk till hennes rum och så ska hon få skjuts dit hon skulle någonstans.


Det regnar och är grått, tempen är +4,8° här utanför och väderstationens Aktuella värden:
2015-05-01 09:30:05

Temperatur: 4,9 °C
Lufttryck: 995,4 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 5,1 m/s från S,
i byarna 7,1 m/s
Kyleffekt: 1,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 3,6 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 3,6 mm
Året: 201,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,7 °C
Klockan:
00:27
Temp - Max:
9,7 °C
Klockan:
07:59
Temp - Min:
4,7 °C
Klockan:
08:20
Temp - Min:
-2,7 °C
Klockan:
04:11
Lufttryck - Max:
997,9 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
1002,5 hPa
Klockan:
13:11
Lufttryck - Min:
994,9 hPa
Klockan:
06:23
Lufttryck - Min:
997,3 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:08
Sol upp: 04:15
Sol ned: 20:59
Skymning: 22:08
Dagsljus: 19:00 tim:min
Dag längd: 16:44 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 17:32
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 03:55

Så här ser det ut, och jag har nu ont i ryggen   


 


Godmorgon, det kan bli en kopp kaffe på stående fot nu.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards