jans

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Jan Sandström - 2 maj 2015 14:58

Så blir det när pengarna eller någon som läst för mycket får råda.


Och vips – så var det inte vispgrädde längre

Bara två förpackningar innehåller ”riktig” grädde.

Det blir människans död med alla konstiga produkter vi ska äta.


Påpekas kan göras att vi i norr har Norrmejeriers produkter. Se bara till att du köper en äkta produkt.


Av Jan Sandström - 2 maj 2015 13:17

Jag nappade på ett klösträd som gavs bort på Facebook och Maria hängde med till Obbola där vi hämtade det.

På väg hem stannade vi och köpte mat men nog är det för galat när pizzorna blivit fyrkantiga.

 

Trädet då, jo det blev direkt antaget som en utmaning om vem som ska sitta överst.

   


Innan vi for så tog jag ett par filmsnuttar på fågelautomaten utanpå fönstret.
Det är full huggning där nu.


 


  och ett antal bilder.

Men jag tror det är samma fågel som bosatt sig här.

     


Nu ska jag ta en kopp kaffe, igen.

Av Jan Sandström - 2 maj 2015 10:21

Lördag den 2/5


Jag som hade för mig att det var fredag idag men det spelar ingen roll.


Igår och de senaste dagarna har jag bar ahaft för ont i ryggen eller sidorna av ryggen, ungefär i nederkant på svanken men idag tror jag det är mest på vänster sida.
Maria tyckte jag skulle prata med en läkare men vadå, han sjukskriver mig bara och det har jag ju inte tid med som sjukpensionär.


Men vi fick upp en ny grej till kisse, en björkpinne som hänger i taket och när jag nu gick för att fota den kunde jag inte låta bli några extra bilder.

       

Tristan och Trassel verkar ha tagit till sig väggen att klättra på.

 

Eljest gjorde jag inte så mycket igår mer än låg på värmedynan, tror det blir en liknande dag idag.


Inatt har jag sovit riktigt gott men hade drömmar, inte riktigt mardrömmar men på gränsen, sådana där galna saker.

Kommer ihåg att jag fått några gröna larver på, var det benet eller armen, måste ha varit benet för jag klämde så kröp de ut.

Inte som en pormask utan längsmed huden, stora äckliga saker men det kändes inte.

De hade i alla fall gräsliga huggtänder likt en sabeltandad tiger   

Förutom dessa och en Gunnar som tog sin plats mellan benen så sov jag nog ganska gott.


Idag har jag kommit mig upp, jag har ont men så länge jag inte gör någon häftig rörelse kan det gå bra.

Har ätit frukost och påtåren, gett fåglarna ute mat och nyss såg jag den här lilla saken trippa på altanräcket här utanför fönstret.

     


Inger jobbar idag och jag är så less på dessa raklamavbrott och det är bara spelsidor, NEJ jag är inte där på 888 och jag gillar inte livestriming av sport.

De måste ha fått mängdrabatt på reklam-TV eller så och det tror jag att det är väldigt lönsamt att ha en spelsite.

Det konstiga jag inte begriper är att folk blir lurade av den där reklamen att du får si och så många hundra att spela för och antal hundratusen frisnurr m.m m.m m.m m.m

Skänk istället pengarna till behövande för DU vinner ändå inte de där hundra miljonerna, det gör bara de som driver spelen.

Det är de som tar dina pengar och lever loppan.


Ännu har jag inte sett något nytt om Rasdramaet i Rauma men kollar dagligen VG och Rauma kommuns webbsida för att se om det händer något, men det är dött från berget. Funderar på att mejla och fråga vad och om något händer.

Det borde hända något snart tycker jag och jag skulle då inte våga bo nedanför berget.


Här hos oss regnar det då och är kallt, 6,0° utanför fönstret och nu såg jag att fönsterautomaten var tom, gick ut och fyllde den.

Ser den ju inte bakom alla grönsaker på fönsterbänken.

 

Jag kanske skulle vrida lite på webbkameran.


Det ÄR kallt ute och väderstationens Aktuella värden:
2015-05-02 11:00:05

Temperatur: 6,2 °C
Lufttryck: 992,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från N,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 4,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 1,8 mm
Gårdagen: 3,9 mm
Månaden: 5,7 mm
Året: 203,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,2 °C
Klockan:
10:59
Temp - Max:
11,3 °C
Klockan:
15:07
Temp - Min:
2,4 °C
Klockan:
00:29
Temp - Min:
2,9 °C
Klockan:
23:51
Lufttryck - Max:
995,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
997,9 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
992,3 hPa
Klockan:
10:54
Lufttryck - Min:
994,9 hPa
Klockan:
06:23


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:04
Sol upp: 04:12
Sol ned: 21:03
Skymning: 22:12
Dagsljus: 19:08 tim:min
Dag längd: 16:51 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 18:49
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 04:06






  

Så här eländigt är det ute och jag förstår Gunnar som ligger på min säng och sover.



Kanske skulle jag ta mig in till köket och göra mig ännu en kopp kaffe eller göra en skål med nudlar.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards