jans

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Jan Sandström - 7 maj 2015 10:49

Ni har väl förstått att jag liksom gillar fåglar, och katter, och andra sjur förutom ormar och spindlar och sånt där.


Gunnar låg i mitt kontorsfönster och tittade på fåglar, han tycker också om dem och det blev spännande när de satt i automaten

 

utanpå fönstret men han kunde ju inte komma åt dem så då var det likabra att göra som Mirabell, man sover.

 


Duvorna gillade regnet och tog ett bad i rännstenen på andra sidan vägen.

 

Men det är störande med alla trafikanter som envisas med att åka på vägen och störa säger de.


Nä nu måste jag få röra på ryggen för det börjar liksom krampa i musklerna.

Jobbigt bara jag rör på tårna.


Ska se om jag kommer mig ut i köket och göra kaffe.
 

Av Jan Sandström - 7 maj 2015 10:09

Torsdag den 7/5


Först GRATTIS till väninnans dotter Antonia Johnson som vann pris i årets upplaga av Guldtuben med sin blogg.

foto privat jag lånat från vk.


Från vk.se

Detta är Anty

Namn: Antonia "Anty" Johnson.

Ålder: 23.

Bor: Stockholm. Lämnade Umeå för ett halvår sedan.

Familj: Mamma och två systrar.

Gör: Videobloggar.

Intressen: Skönhet, smink, att resa, vara med familj och kompisar.

Antys hemsida: anty.se

Instagram: antyse.

Youtube: antyblogg.

Det var hennes storasyster Signe som nyss födde tvillingarna jag skrev om häromdagen/natten.


Jag fick mejl om att min film på Youtube när Gunnar väcker Inger en natt har blivit visad ett antal gånger, det var kul.

https://www.youtube.com/watch?v=S7A9xCf67pY

 

Det börjar bli jobbigt med min muskelsträckning men det blir sakta bättre, tror jag i alla fall.

Inger masserade mig innan jag steg upp i morse och det känns inte allt för illa nu, säg 9 på en 10-gradig skala.


Men igår var det illa och jag satt eller halvlåg i soffan i stort sett hela dagen och kvällen, såg på film och lyssnade på ljudboken lite omväxlande med att jag slumrade eller lyckades ta mig upp för att göra kaffe.

Men så var jag skapligt bra när jag senare gick isäng.


Jag somnade ganska tidigt och sov riktigt bra men 5 så vaknade jag av att det var obekvämt och det gjorde ont i sidan, sidan av ryggen alltså. Gunnar låg och tog plats men jag hade svårt att vända mig men det gick och jag somnade om.


Idag har jag fått frukost och sitter här, utefåglarna har fått sista smöjelsen nästan, jag har en tillbringare med blandfrö kvar att ge dem men sedan är det slut för i år.

Det är redan fullt med fåglar här ute i det fina vädret.

Jag har ju tänkt ta det lugnt idag med, egentligen hade jag velat ut men ska inte göra det.

Stugan blev ju aldrig av sist men i morgon kväll eller lördag kanske det blir att vi åker upp. Egentligen borde vi åka i morgon och göra eld i tunnan så att jag kan få ett varmt skönt bad, nu när jag skriver om det så kom jag ihåg att jag drömt någonting om badtunnor inatt.


Det ska ju inte bli allt för fint väder i helgen enligt yr.no men det ska i alla fall inte regna som det gjorde igår.


Idag skiner solen från en blå himmel och det är varmt, 13,2° just nu här ute och väderstationens Aktuella värden:
2015-05-07 10:15:05

Temperatur: 12,2 °C
Lufttryck: 992,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 79 %
Vindstyrka: 5,2 m/s från S,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 10,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 43 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 8,7 mm
Månaden: 16,2 mm
Året: 214,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,8 °C
Klockan:
08:22
Temp - Max:
13,1 °C
Klockan:
11:19
Temp - Min:
4,8 °C
Klockan:
04:44
Temp - Min:
5,7 °C
Klockan:
20:40
Lufttryck - Max:
992,5 hPa
Klockan:
10:07
Lufttryck - Max:
999,2 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
988,9 hPa
Klockan:
00:04
Lufttryck - Min:
984,8 hPa
Klockan:
18:12


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:40
Sol upp: 03:55
Sol ned: 21:18
Skymning: 22:36
Dagsljus: 19:56 tim:min
Dag längd: 17:23 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 30s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 06:05

Jag fotade lite igår och ska se om det blev något av bilderna jag tog genom fönstret, men det i ett senare inlägg.


Så här ser det ut i trädgården.

 


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards