jans

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 22:47

skaffa båt och åka ut för att fiska.

 

Frågan är hur jag ska lyckas övertala Inger till det.

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 20:54

Den här var införd i en av gratistidningarna i Umeå.

 

Men så jäkla bra skrivet och sant dessutom.

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 16:40

inte så smarta alla gånger.

 

Nya favoritleksaken hade Maria lagt högst upp på hyllan vi satte upp.

Tanken var att de skulle lära sig att klättra i träd.

 

Se filmsnuttarna hur det gick.


 
 
 
  Maria ställde en låda på golvet vid björkstammen men det slutade med att han hoppade ända upp på hyllan.

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 15:11

Det blev ett jättekul klätterträd även om vi inte vet hur man klättrar ännu.

 

Så jag hoppade från ställningen till vänster upp på hyllan och då fick jag tag på leksaken.

 

Men nu har vi busat och jagat tills matte sade ifrån och det är skönt att vila också.

 


Även jag ska gå och vila och filmen har redan börjat.


De ringde från larmföretaget och i morgon eftermiddag kommer de och installerar allt.

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 13:44

Jag och Maria har varit ut på en shoppingrunda.

Katterna äter mat säger hon, men så går det när de inte får gå ut och skaffa mat på egen tass som Gunnar gör.

Han måste göra det för torrfodret räcker länge.

Och så ska vi bygga en ny klättergrej till dem och behövde konsoller.


Men först Arken Zoo på Teg där jag fick lämna igen en kattlucka jag köpte i februari, det är fint att vara stamkund ibland.

Och så köpte vi 18 kg kattmat, leksak och annat roligt till dem, till katterna alltså.

Därefter Biltema där vi köpte konsoller och lite annat som behövs här hemma.


På väg hem funderade vi på mat och då kom jag att tänka på den lilla matvagnen på Västerslätt.

 

West Meal kallar han sig.

 

Så nu har vi ätit och det var god mat, så bra att jag gör lite reklam för han.

Åk dit och köp mat, han står där järnvägen en gång korsade Timotejvägen.

Nu ska jag ta min medicin, kaffe och sedan gå ned och snickra till kissemissarna.

 

 

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 13:36

Impact (1949) eller Mysteriet Williams på svenska.

Mysteriet Williams (1949) Poster


 (Impact) Amerikansk långfilm från 1949. En otrogen fru planerar att döda sin man. Men av misstag dör älskaren istället. Den äkta mannen beslutar sig för att hålla sig gömd för att frun ska åka fast. Regi: Arthur Lubin. I rollerna: Brian Donlevy, Ella Raines, Charles Coburn, Helen Walker, Anna May Wong, m.fl 4:3-format


http://tvprogram.nu/

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 10:33

Onsdag den 20/5


Igår, försökte sätta upp en lysrörsarmatut i snickeboa, men det small.

 

Jag hade fått armaturer och kollade inte igenom den innan så någon hade lossar nollan och den låg mot jord, när jag då monterade sladd och stickkontakt så gick det som det gick, kortslutning.

Eljest gjorde jag inte mycket för ryggsidan är inte riktigt ok ännu då jag lätt får ont i muskeln och det har jag av och till.


Det var melodifestival omgång ett igår kväll som jag satt och slösåg på.

     

Det fanns faktiskt några skapliga låtar men även olyssninsgsbara saker men även härliga kläder.


Under gårdagen låg jag och lyssnade på ljudboken och den fortsatte jag med när jag gick isäng.

Senare kom Gunnar och lade sig tillrätta där han brukar ligga, mellan mina ben.

 

Och där låg han i morse när jag tog min medicin och även 8 när jag skulle stiga upp.


Duschade, frukost och sedan har jag suttit och sorterat papper/filer i datorn innan jag kom på att jag borde skriva det här.

Eljest har jag inga planer för dagen men Inger har sagt att jag borde spola av altanen här utanför kontoret och köket.

Men ingen brådska då det regnar just nu och det har regnat hela morgonen.


Temperaturen är på +7,8° utanför fönstret.

Väderstationen:

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-05-20 10:45:06

Temperatur: 7,0 °C
Lufttryck: 993,2 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från NE,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 5,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 44 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 2,1 mm
Gårdagen: 3,0 mm
Månaden: 45,9 mm
Året: 243,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,0 °C
Klockan:
10:44
Temp - Max:
15,3 °C
Klockan:
14:07
Temp - Min:
4,0 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
4,0 °C
Klockan:
23:47
Lufttryck - Max:
994,9 hPa
Klockan:
01:30
Lufttryck - Max:
994,9 hPa
Klockan:
01:07
Lufttryck - Min:
992,9 hPa
Klockan:
08:07
Lufttryck - Min:
992,4 hPa
Klockan:
12:09


Dagens sol och måntider.

Gryning: 00:59
Sol upp: 03:14
Sol ned: 22:00
Skymning: 00:11
Dagsljus: 23:12 tim:min
Dag längd: 18:46 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 10s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:48
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 23:36

och en bild.

 

Det ser ut som tidigare förutom att det kanske blivit lite grönare.

Träden blir tätare allt eftersom löven slår ut.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 20 maj 2015 06:06

Inte kan man störa kisse när han sover så gott.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards