jans

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Jan Sandström - 23 maj 2015 16:52

hagelskurar avbryter varandra hela tiden.

och där for Ingers stol men hon är ute i skogen någonstans.

Av Jan Sandström - 23 maj 2015 16:35

Vi har varit ned till bygdegården och ätit palt.
Men innan dess så fick vi igång sandfiltret och började elda så nu är det 31 grader i vattnet.
Gunnar kom in för att äta lite och sen ut och lade sig på en trädgårdsstol.
När jag gick in efter kaffe så var han borta.
Då kom han trippande med en stor mus.

Nu är han mätt och belåten.

Av Jan Sandström - 23 maj 2015 14:09

Mmmmm

Av Jan Sandström - 23 maj 2015 09:08

Lördag den 23/5


Igår strulade jag på med att få appen till larmet där hemma att fungera, och ddet lyckades jag delvis med.

Men inte var det lätt. Här i stugan fungerar den delvis, jag fick meddelande om att det aktiverades men när jag föraöker styra belysning hemma så får jag felmeddelande om fel namn eller lösenord.

Men varför kan jag då vara inloggad?


Dagen började tidigt mer´d att jag skjutsade Eri till tåget, senare på eftermiddan fick jag skjutsa Maria till kompisar som hade skolavslutningsfest, Maria hade en stor bytta med muffins hon bakat till festen.

När Inger kom hem packade vi och lastade snöslungan och åkte hit till stugan med Gunnar.

Han gillar verkligen att vara här, han har sprungit ute men även varit otroligt kelsjuk.

Det blev inget bad i tunnan igår, jag orkade inte göra i ordning den, måste bereda vattnet med Ph+ då det är lite för surt och så ska det renas med aktivt syre eller om jag slänger i några klortabletter.

Det började regna på kvällen och vi/jag såg lite TV innan det blev ljudboken.


Inatt har jag sovit skapligt gott men varit uppe och vandrat lite emellanåt och pratat med Gunnar som kommit in blöt och eländig men glad (tror jag).


Idag regnar det, ordentligt och med en tempreratur på 3.3 grader blev det frukost här inne med en sprakande brasa, mysfaktor 10.

Gunnar ligger nu på fåtöljen och sover så gott men tidigare i morse i sängen kom han in under mitt täcke och läg framför mitt bröst där han kurrade högt och klorna i framtassarna jobbade mot lakanet.


Svanarna har dragit vidare och så ska även regnet säger de och då ska jag göra i ordning badtunnan och filteranläggningen.

Sedan blir det bad.

Eljest vet jag inte vad jag ska göra mer än ha det skönt här i stugan men jag hoppas på lite varmare och gärna sol.

Jo det blåser då inte som det gjorde igår kväll då det nästan stormade.


 

Så där ser det ut utomhus så då förstår du varför jag sitter här inne i goa värmen.


Väderstationens siffror och sida hittar du här http://sandstrom.vasterslatt.se/mob-vallmo15-weather.html

Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards