jans

Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 28 maj 2015 08:12

Torsdag den 28/5


Igår, jo då skrev jag alla räkningar och skickade iväg dem, men fortfarande är det ingen annan som vill betala dem åt mig    

Jag börjar om, jag gjorde i ordning räkningarna för betalning, det ser bättre ut, men inte roligare. Hur som helst så gick det ihop den här månaden också.

Innan räkningarna så skrev jag det där intima inlägget om sex här i bloggen men jag trodde jag skulle få en del kommentarer och synpunkter, men inte ett knäpp hörde jag.

Det enda var Anette på Pleasure Erotic Shop som frågade om hon fick använda texten eller del av texten på sin egen webbsida, och det är klart hon fick det. Men henne hade jag mejlat och meddelat att jag skrev om hennes företag i bloggen.


Fortfarande ingen kontakt mellan bloggen och Facebook, får bara detta felmeddelande och inte ett knyst från supporten.

"Fatal error: Uncaught Exception: 602: publish_stream is not a member of the permissions table. (602) thrown in /home/www/bloggplatsen/funktioner/facebook/base_facebook.php on line 1238"


Eljest gjorde jag inte så mycket mer igår förutom det dagliga, kaffe, nudlar till lunch, gosa med katterna, prata med de barn som jag träffar, tar in posten och mellan gångerna mer kaffe och åter kaffe.


Jag tror inte det blev mer igår men det kanske jag kommer på senare, då får jag backa upp och fylla i.


Gick isäng med ljudboken som jag lyssnade på ett par timmar innan jag släckte och sov gott, Gunnar kom in och gjorde mig sällskap i sängen till i morse.


Steg upp tidigt då Tomas straxt ska åka hem igen men jag behöver inte prata med han, det klarar Inger och Tomas så bra själv.


Det är fint väder så idag kanske det går att vara ute och då ska jag se hur jag ska kunna göra i ordning den där takstegen till stugan och så ska jag ta och slipa björkklossar som ska till Tomas & Saras bröllop i augusti.

Så har jag planer för två saker kanske det ena blir av.

Inger har sagt att vi ska ställa i ordning på altan och lägga ut dynorna m.m Alltså den på södersidan mot gatan.


Fint väder nämnde jag och solen skiner, vimpeln fladdrar lojt på flaggsrången och det är hela +12,6° och flugsnapparna kvittrar i björkarna, jag ser en som hoppar omkring utanför en holk.

Väderstationen.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-05-28 08:30:06

Temperatur: 12,1 °C
Lufttryck: 990,6 hPa och Falling
Luftfuktighet: 65 %
Vindstyrka: 4,9 m/s från WNW,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 10,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 47 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 5,1 mm
Månaden: 83,4 mm
Året: 281,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,1 °C
Klockan:
08:29
Temp - Max:
13,6 °C
Klockan:
15:27
Temp - Min:
6,2 °C
Klockan:
03:16
Temp - Min:
7,6 °C
Klockan:
02:04
Lufttryck - Max:
991,8 hPa
Klockan:
06:17
Lufttryck - Max:
993,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
990,3 hPa
Klockan:
08:15
Lufttryck - Min:
987,1 hPa
Klockan:
09:33


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:51
Sol ned: 22:24
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:33 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 37s more daylight tomorrow
Måne upp: 15:13
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 02:04

Nu åkte Tomas iväg men han kommer snart tillbaks och då med Sara.


Så här ser det ut i trädgården.

 


Nu ska jag gå tillbaks till köket och läsa tidningen, nu när köksbordet är ledigt på min sida.

Kanske blir det kaffe men inte just nu.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards