jans

Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Om tiggarna, enkel lösning på problemet.

Av Jan Sandström - 29 maj 2015 11:33

Det enklaste är att ingen stoppade något i burken eller gav något annat till dem så skulle verksamheten upphöra lika fort som den kom hit.

Det är klart att det sitter folk och tigger då de får en inkomst, lika klart som att du går till ditt jobb varje morgon.

Ingen inkomst inget arbete.


Så länge vi ger dem pengar och varor så länge finns de kvar på knä utanför snart varenda butik som finns eller där det rör sig folk.

Ge istället din gåva till de organissationer som finns så att hjälpen kommer till behövande som inte har råd att åka flera hundra mil för att sitta på knä, för hur har de haft råd att åka från Rumänien eller var de nu kommer ifrån och till Umeå med husvagnar?


Bara bensinkostnaden uppgår väl till en årsinkomst i hemlandet. Det är 340 mil från centrala Bukarest till Umeå och det är bara att räkna på vad det kostar, bränsle, färja m.m


Så skicka dina hjälppengar dit de behövs bäst.

 
 
Ingen bild

annagonzo

30 maj 2015 14:07

Huvudet på spiken ! Du har helt rätt ! Tänk om alla följde dessa råd...
Det skulle nog upphöra ganska snabbt !

Jan Sandström

31 maj 2015 09:19

Det hela handlar ju bara om tillgång och efterfrågan.
Det hela samhället sysslar med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards