jans

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 22:31

Nu har vi en tid med dagsljus dygnet runt.

Inger jublar och trivs.
Jag vet inte vad jag tycker, skulle vilja ha varma mörka kvällar med tända ljus.

Nu ligger jag i sängen, Inger har kommit hem från festen och packar upp.

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 16:38

...sol men bara det inte blåste så förbannat.

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 15:43

Tror ni att jag kan reklamera påsen fast den är tom och uppäten.

Jag ser nu att jag rev av fel hörn. 8-)

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 14:48

Tack "morfar" för det sköna liggunderlaget.

Det blev så varmt och gosigt.

 

Bara nu lillebror kunde hålla sig härifrån.

 

Jag vill inte leka bara för att du fyller ett år idag, tänk på att jag är gammal. Minst två år,, eller dagar äldre än du.

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 14:06

Grattis Trassel på 1-årsdagen.

 

Tristan ville också va med på bild.

 


Av Jan Sandström - 1 juni 2015 13:07

...det regnar och är blött ute.

Enligt min mätare

Nederbörd = regn (kan inte mäta snö).
Timmen
Dygnet
Gårdagen
Månaden
Året
3,9 mm
6,9 mm
8,7 mm
6,9 mm
299,1 mm

Men det ska sluta snart enligt YR

Meteogrammet: Umeå Kommun

Och så ska det bli halvskapligt i morgon för att återigen regna nästa dag.

Snacka om varannandagsväder.


Skulle ju ha med en bild till och här är den.

 


Jag lastade (fick hjälp) trädgårdsbord och grill på släpvagnen som ska till Tavelsjö i eftermiddag.

Jo vad hände när jag höll på att surra spännbanden, ont i ryggen så jag har legat på soffan igen men utan värmedyna utan en kudde som tryckte så lagom skönt i svanken.

Det är skit med gubben tror jag. Inger får köra själv men det kan hon även om det hänger en släpvagn där bakom.


Jag ska ta det lugnt och se om jag kan göra någon lättare jobb ute i snickeboa i eftermiddag.

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 10:29

Antingen blir jag avstängd från bloggen eller så händer ingenting. Troligtvis det senare för inget har då hänt när jag mejlat dem tidigare.
 
VARFÖR får man inget svar från er då man mejlar en fråga?
VARFÖR har ni kvar denna “sida” då det inte går att koppla mot Facebook?

Facebook Connect

Koppla din blogg till din Facebook och få fler läsare

När du har kopplat din blogg till Facebook och skriver inlägg så kommer du få ett alternativ som heter "Dela inlägget på Facebook" som gör att du automatiskt postar en länk till inlägget på din Facebook!

För att aktivera kopplingen så klickar du på knappen nedan. Därefter får du upp ett Facebook-fönster där du loggar in på Facebook (om du inte redan är inloggad).
Klicka sedan på "länka" eller "tillåt" på frågorna som kommer upp. Detta för att ge Bloggplatsen tillåtelse att posta blogglänkarna på din Facebook.

Genom att automatiskt posta länkar på Facebook så får du fler läsare!

Koppla bloggen till Facebook
 
 
Jag och många med mig får bara det här felmeddelandet.
“Fatal error: Uncaught Exception: 602: publish_stream is not a member of the permissions table. (602) thrown in /home/www/bloggplatsen/funktioner/facebook/base_facebook.php on line 1238 ”
 
Men ingen verkar veta vad det beror på. OM felet är hos oss användare eller är det ett större fel?
Är det möjligen så att funktionen ska tas bort så varför i hela fridens namn säger ni då inte det och tar bort möjligheten ovan från menyerna.
I så fall vill då jag få möjligheten att enkelt kunna dela inlägg jag skriver i appen.
 
 
MVH
 

Av Jan Sandström - 1 juni 2015 10:07

SVT 1, 15:10--16:55 Moln över Hellesta (1956)

Jag tror jag sett den här för inte allt för många år sedan, men det finns så många liknande filmer med liknande tema så jag kan minnas fel.

Tyvärr får jag inte se den direkt så jag ska iväg med Inger enligt förra inlägget.

Handling:
Modedirektrisen Margareta Snellman är nyförlovad med Carl Anckarberg. Hon packar för att följa med honom från Stockholm till familjegodset Hellesta och möta hans närmaste släktingar. Före mötet med Carl sitter Margareta på ett konditori och råkar höra hur en kvinna skvallrar om Carl Anckarberg och hans nya fästmö -- och om hans föregående, Gunvor Johansson. Kvinnan säger att hon inte tror på talet om olyckshändelse. Carl kör Margareta i bil till Hellesta där hon välkomnas av hans mor Emmy, h...Mer
Regi:
Rolf Husberg.
I rollerna:
Anita Björk, Birger Malmsten, Isa Quensel, Doris Svedlund, Dora Söderberg m.fl Textat sid. 199 4:3-format
 
Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards