jans

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Jan Sandström - 17 juni 2015 22:20

Nu har vi varit utan TV hela kvällen.

Jag med flera undrar vad som hänt och då jag tidigare höll i vårt kabeltvnät så ringer folk till mig och frågar men nu vet jag ingenting.

Inte heller finns det någon sida att kolla på, inte vad jag sett i alla fall och de där det kan stå något står det ingenting.


Men kanske fungerar det i morgon.


Nu går jag isäng.

Av Jan Sandström - 17 juni 2015 13:59

Här hemma kom jag på eller upptäckte att jag glömde min axelväska med plånbok och annat nyttigt.
Lite etanol i bilen men jag kunde ju ta MC:n

Då jag tidigare sågat på bilplatsen var hojen full av sågspån så jag spolade av den.

Klädde mig och tänkte först stugan och sedan Vännäs med svågerns badbyxor.

Då startar inte fanskapet, tomt batteri.

Men det regnar säkert i väster.

Och det blir skönt på altanen med kaffe, bullpåse och boken.

Av Jan Sandström - 17 juni 2015 09:33

Onsdag den 17/6

Igår gjorde jag i ordning takstegen och Harry lyfte upp den på taket.
Harry fräste landet och Inger satte potatisen.
Badade i tunnan, såg på tv.
Gunnar tog några möss.

Gick isäng sent, läste, fick smörja med Voltaren då det värkte i lederna, det gör det nu också.
Gunnar låg hos oss hela natten tror jag.

Vi steg upp vid halv nio.
Frukost ute på frukostplatsen och det är fullt liv på fåglarna i skogen. Nästan så det gör ont i öronen.

Och det BLÅSER INTE. :-D
Solen skiner och det är små molntussar på himlen.
Men bara 11 grader i skuggan, i solen är det varmt och skönt.

Granarna har ljusgröna skott och det är hopp om livet.

Gunnar är ute i skogen någonstans och när han kommer hem ska vi åka hem till stan igen.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards