jans

Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 22:33

Badat färdigt och duschat av oss och nu te o kaffe.
Gunnar trivs här och tog sig en mus under altanen.
Det pep då när han var där under.

Nu började Pang i bygget.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 20:41

Fast det är jävligt mycket mygg i paradiset.
Men vädret är fint här och det är eld i tunnan.
Snart 30 grader i vattnet.

Men först kaffe innan badet och jag har ställt in tv:n att spela in Morden i Midsomer.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 17:24

Jag ser fram emot några dagar i stugan för det ska bli fint väder.

Meteogrammet: Vindelns Kommun

Kanske ska ta med några dussin filmer och ladda Internetkontot med några TB.

På torsdag förmiddag kommer sotaren, lycka till. Men jag lär väl ligga risigt till om han ramlar ned.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 13:02

Gunnar flyttade sig från soffan och, nä nu gick han in under bordet.
Men han låg här.

Jag lastade av släpvagnen och det gick bra men det var lite jobbigt.
Så nu kan Erik låna den.

Solen skiner och det är ganska varmt men det finns tunga gråa moln.

Och kaffet är slut i kroppen.
Men Maria tog "sin" bil till Kvantum så jag hoppas hon köper något gott till eftermiddagskaffet.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 11:35

SVT 1, 14:40 - 16:20 Jazzgossen (1958)

film.nu

 

Handling:
Bilden upptas av siffrorna 1922. En åkning bakåt visar en bils nummerskylt -- A 1922. Teddy Anker kör bilen med nummer A 1922. Han är nära att köra på en flicka, Karin Ingel, som på grund av det inträffade missar sin spårvagn. Han skjutsar henne till Klara Folkets hus. Medan Teddy sitter i en teaterloge och hör och ser Karl Gerhard framföra Jazzgossen, bevistar Karin ett diskussionsmöte under rubriken "När kommer världsrevolutionen?". Efter mötet följer Karin med Erik Jonsson hem. Han har ta...Mer
Regi:Hasse Ekman
Manus:Hasse Ekman, Gösta Stevens
Foto:Martin Bodin
Medverkande:Maj-Britt Nilsson, Hasse Ekman, Elof AhrleMer

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 10:32

Tisdag den 23/6


Igår en fin dag då jag satt ute en hel del, läste och löste korsord eller småsov ibland.

Men jag satt även inne med datorn eller skötte om katterna, kliade dem bakom öronen ungefär.

Mirabell har fått för sig att stå och kösa på insidan av entredörren när jag sitter där ute så jag frågade Maria om sådan där antiklöstejp.

Och det hade hon lite kvar av men den var svår att sätta på dörren, kletade bara men såg likheten med något jag hade i en låda.

Dubbelhäftande tejp från Biltema

Tunn dubbelsidig, genomskinlig polypropylentejp. Längd: 15 m, bredd: 50 mm.

Du får 50% mer och till ett mycket bättre pris. Se ett inlägg jag gjorde igår.


Nu har jag inte kollat hur den är att ta bort om den billigare tejpen har ett klister som fastnar permanent men jag tror inte det.

Det beror nog på var man monterar den, på vår vitlackerade släta dörr kanske det var dumt att sätta på den men alternativet är ju en sönderrepad dörrsida av kattklorna.

Jag kanske skulle sätta dit en sådan där grej som sprayar vatten då katten kommer nära, men då lär den sig att inte gå ut och så får vi blöta ben varje gång man passerar i hallen.


Anders ringde senare på kvällen och undrade om vi ville ha en skihaga, alltså en gärdesgård som skulle bort från scoutgården på mariedal.

Underbara Maria åtog sig att åka med Anders och lasta på släpvagnen.

 

Jag undrar vem som ska montera upp den på gammalt vis, eller blir det pinnved till badtunnan efter en tid.

Och var ska vi i så fall montera upp den?


Jag vet bara att jag inte får med mig mina sågar upp till stugan den här resan för vi åker upp i kväll när Inger slutat jobbet.

Då följer Gunar med och jag ska vara där hela veckan medan Inger kommer att åka till stan och jobba ett par pass.


Nu ringde Erik och han skulle ha släpvagnen så jag får ta och lasta av den på gräsmattan.

Nu for mitt blodtryck upp i nivå med hydraulsystemet i en en en någonting stort.

Stresshormoner i nivå med Hulken och jag skulle behöva bli grön.


Det är då fint väder, 17,7° och solen skiner.

 


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 08:42

Man kanske skulle ta och stiga upp.

Mirabell vill ha upp mig men när jag ser mig själv på bilden så är kanske det bästa är att dra täcket över huvudet och somna om, för evigt.
Men jag är kaffesugen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards