jans

Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 25 juni 2015 08:57

Torsdag den 25/6.


Nu är sommaren slut och den kom verkligen en tisdag i år.

Men så farligt ska vi väl inte tro att det är men nu har sommarsolståndet passerats och dagarna blir kortare igen ända fram till jul.

Dit är det ett halvår men kan man föreställa sig att man just kommit hem från julottan den  här tiden.


Igår började dagen skapligt så efter frukosten tog jag fram kedjesågen och började såga lite ved som låg på gräsmattan, den ligger kvar för jag han/orkade bara såga hälften men det var bra det med.

Sedan blev det ett skönt bad i tunnan men jag fick bada ensam, varken Inger eller katten ville bada.

Det är något speciellt att bada när det regnar och dropparna stänker i vattnet.


Jag hade satt på eftermiddagsfilmen på inspelning så den ska jag se senare, kanske idag.

Efter badet gick jag in och vi åt middag.

Sedan blev det ett bad till då vattnet fortfarande var skapligt varmt men det blev bara ett kortare dopp på 15-20 minuter innan jag gick in för att se TV.

Men det blev inge Morden i Midsomer för vi fastnade om en tågresa i Afrika och om HIV och Aids.

Efter det blev det mord.


Sedan sängen med ljudboken och Gunnar gick ut men han lyckades smyga sig in utan att jag märkte det.

För när Inger senare kom isäng hade hon Gunnar med sig och han bäddade ned sig mellan mina ben.

Där tror jag han sov i stort sett hela natten, han var bara ut korta stunder och blötte upp sig.

Jag har ändå sovit skapligt gott men det behövdes Voltaren under natten.


I morse missade jag väckningen 6 men Inger petade i mig ½7 så då gick jag upp och tog min medicin.

Sedan låg vi till 8 alla tre.

Vi steg upp och gjorde frukost och Gunnar gick ut, behövde väl kissa han också.

Nu sitter jag här inne och Inger

 

Ja hon sitter där ute i kallvädret men sån är hon.

Det är fortfarande grått och regnlikt men det regnar ändå inte fast det blåser en västvind som är kall.

 

Jag väntar besök om en stund, sotaren ska komma och då är det som när gamlingarna väntar på hemtjänsten som ska komma och städa så då trädar de så att det ska se fint ut när hemtjänstpersonalen kommer.


Jag har städat ut kaminen.

 

Men det skulle ändå göras då det var en hel del aska i den då vi eldade igår kväll under filmerna.


Inger ska åka in till stan och jobba vid lunchtid men jag och Gunnar stannar kvar här då hon kommer tillbaks i morgon eftermiddag igen.

Och det tror jag hon gör för hon kokade en hel kastrull med te och det är för mycket för frukosten.


Jag är lite spänd över vad sotaren ska säga om stegen jag gjorde i ordning, OM den ska duga fast jag ska ändå ta ned den senare och förbättra den lite.

Det ska dit en liten plattform så att det går att stå bekvämare vid skorstenen och så ska jag förstärka längst uppe på nocken.

Så det blir att dra med svetsen upp hit igen, eller ska jag ta hem, nä det blir enklare att ta upp svetsen och göra det här på plats, fast på marken.


Vi sov ju med öppet fönster och det är skönt, både frisk uft och Gunnar kan gå ut obehindrat.

Men det är kallt, bara 11 grader tidigare, tyvärr lade regnmätaren av igår så jag har ingen regnmängd att rapportera.

I stan finns det och allt på vår webbsida, tycker det låter bättre med webbsida än hemsida.

Den finns ju på adress [FAMILJENS sida på RiksNet]


Nu är mitt kaffe slut och mackorna uppätna, men jag hoppas Inger tar med sig osten upp för det är inte gott utan pålägg.

Bröd, smör och marmelad smakar konstigt, jag inbilllade mig att smöret kan ersätta osten men det funkar inte.


Så med det, Godmorgon härifrån.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards