jans

Alla inlägg under juni 2015

Av Jan Sandström - 24 juni 2015 16:57

Men det är ganska skönt ute på altanen när det smattrar på taket.

Trodde jag skulle kunna lägga upp en videosnutt jag tog,mest för att dela med mig av ljudet.
Men det gick inte med appen.
Så här mysigt har jag det.

Inger och Gunnar gick in för att fixa te men Gunnar har legat i Ingers knä och sovit.
Jag känner att jag måste gå in och kissa, det lockar inte att göra det ute.

Av Jan Sandström - 24 juni 2015 13:54

Men jag har hunnit såga lite ved och snart ska jag ta ett bad i tunnan.
Gunnar är kelsjuk men hade svårt att sitta på mina ben.

Sedan kollade han läget på gräsmattan innan Inger fick besök.

Nu min medicin och sedan dusch och bad.

Av Jan Sandström - 24 juni 2015 09:15

Onsdag den 24/6

 

Min bror Jerry fyller år idag så

 

GRATTIS från jag och Inger.


Igår körde det ihop sig med släpvagnen men det löste sig fint ändå och Erik kunde låna den.

Det var inte så svårt att lossa skihagan Maria och Anders lastat på kvällen innan.


Sedan lastade vi bilen med grejor och åkte till stugan och Gunnar följde med.

Men Inger glömde osten och andra pålägg men det får gå bra ändå.

Här gjorde vi eld i tunnan och badade skönt, alldeles lugnt och vindstilla men myggen har vaknat, efter badet som varade en timme och det är vad det brukar ta blev det te och kaffe och vi såg på TV, Pang i Bygget med John Clese eller hur han stavar namnet.   .


Gunnar sprang ut några gånger men kom in och var kelsjuk hos oss i soffan.

Det blev sängen och ljudboken en stund innan jag släckte, Inger och Gunnar snarkade ikapp i sängen.

Sov riktigt gott och fönstret var öppet, Gunnar gick ut snabbt ett par gånger men återvände väldigt trånsjuk till oss.


Vaknade men somnade om en stund, ½9 steg vi upp alla tre och nu sitter vi här ute på altan allt 1278 st. Räknar myggorna.  

Det är alldeles lugnt och tyst förutom fåglarnas kvitter och sånger uppe bland träden.

 

Enligt yr.no ska det komma regn men jag vet inte, väderpinnen visar inget regn idag.

 

Oj vad himlen blev mörk när jag zoomade in.


Inger har plockat fram prydnadssaker som brukar stå ute i trädgården så nu kanske det blir sommar i år också.



Som jag nämnde spås det regn men nu kom solen fram här hos oss och det ser inte ut att bli regn, men även jag kan ju spå fel ibland, vi får väl se hur det blir.

Kanske skulle man värma på badvattnet, det är bara 32 grader där nu.

I luften har vi 17-18 grader och vindstilla, grå himmel men solen hittar en liten lucka ibland.

Väderstationens mobilsida hittar du på vår webbsida sandstrom.vasterslatt.se


Det ska vara film idag med men något utländskt, har inte kollar men även du har väl TV-tablåer.

Nä nu ska jag göra påtår så hörs jag av senare, inte så långt bort tror jag för alltid hittar jag på någonting att skriva.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 22:33

Badat färdigt och duschat av oss och nu te o kaffe.
Gunnar trivs här och tog sig en mus under altanen.
Det pep då när han var där under.

Nu började Pang i bygget.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 20:41

Fast det är jävligt mycket mygg i paradiset.
Men vädret är fint här och det är eld i tunnan.
Snart 30 grader i vattnet.

Men först kaffe innan badet och jag har ställt in tv:n att spela in Morden i Midsomer.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 17:24

Jag ser fram emot några dagar i stugan för det ska bli fint väder.

Meteogrammet: Vindelns Kommun

Kanske ska ta med några dussin filmer och ladda Internetkontot med några TB.

På torsdag förmiddag kommer sotaren, lycka till. Men jag lär väl ligga risigt till om han ramlar ned.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 13:02

Gunnar flyttade sig från soffan och, nä nu gick han in under bordet.
Men han låg här.

Jag lastade av släpvagnen och det gick bra men det var lite jobbigt.
Så nu kan Erik låna den.

Solen skiner och det är ganska varmt men det finns tunga gråa moln.

Och kaffet är slut i kroppen.
Men Maria tog "sin" bil till Kvantum så jag hoppas hon köper något gott till eftermiddagskaffet.

Av Jan Sandström - 23 juni 2015 11:35

SVT 1, 14:40 - 16:20 Jazzgossen (1958)

film.nu

 

Handling:
Bilden upptas av siffrorna 1922. En åkning bakåt visar en bils nummerskylt -- A 1922. Teddy Anker kör bilen med nummer A 1922. Han är nära att köra på en flicka, Karin Ingel, som på grund av det inträffade missar sin spårvagn. Han skjutsar henne till Klara Folkets hus. Medan Teddy sitter i en teaterloge och hör och ser Karl Gerhard framföra Jazzgossen, bevistar Karin ett diskussionsmöte under rubriken "När kommer världsrevolutionen?". Efter mötet följer Karin med Erik Jonsson hem. Han har ta...Mer
Regi:Hasse Ekman
Manus:Hasse Ekman, Gösta Stevens
Foto:Martin Bodin
Medverkande:Maj-Britt Nilsson, Hasse Ekman, Elof AhrleMer

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards