jans

Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Nä jag är trött.

Av Jan Sandström - 4 juli 2015 21:06

Måste jag vänta på att klockan blir tio eller kan jag gå isäng nu.


Maria är tydligen ute och rastar Tristan.

 


Jag och Inger tog hojen efter att vi varit ute och tittat på glasyttan, vi behövde något smått till en vän som fyllde år och då brukar det passa men något handblåst, eller munblåst.

Svårt att blåsa med händerna   

En liten ljuslykta och nu har de gjort dem bättre än den vi har, den har lite för lätt att tippa omkull så jag har satt fast den på ett fat med häftmassa.

Jag såg den här och röstade på att vi skulle ta den till Tomas och Sara men röstades ned av Inger.

 

För ni som inte förstår kopplingen är det ett känt konstverk som finns vid universitetet i Umeå.

Den är gjord av munblåsta glasrör som samanfogats och skulle bli läcker med blå LED i stativet.

Men jag fick inte då något annat tydligen redan är bestämt.


Men mc-turen den gick ut till väninnan Maria i Skeppsvik där vi fick träffa dotter Signe med fru Maja och deras två små Karin och Villmer.

 

Den ena ligger till vänster om den andra, eller om det var tvärtom, kommer inte ihåg.

Efter kaffe och massor av prat körde vi vidare då Maria skulle på dans i Täfteås loge, den de hade en TV-serie om för några år sedan.

Men hon vi sedan skulle hälsa på var inte i stugan så då drog vi vidare till nästa och den stugan var också övergiven.

Vi körde sakta in till Sävar där nästa mål fanns men där var de sjuka så vi körde vidare.

Det blev vägen över Täfteå och sedan via Holmsjön mot Holmsund, men sedan körde jag stora vägen hem igen.

Och här var Maria och katterna hemma så jag fick middag och kaffe samt jordgubbar med grädde.


Men nu är jag trött och siktar på sängen.

Det har blivit svalare ute, 15° så nu ska vi nog få skönare i sovrummet.


I morgon är jag här igen och sedan ska jag ta hojen ned på stan och Kjell & Co


Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards