jans

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Jan Sandström - 9 juli 2015 19:27

Var 17 hittar man en ren installation av FireFox


Hur jag än gör får jag bara detta meddelande på skärmen.

 

Och var jag än provar så envisas det att installera en uppdatering även om jag rensar allt från tidigare installation.

Jag ger upp och slänger datorn, den är ändå så gammal, säkert 4 år.


Av Jan Sandström - 9 juli 2015 17:48

Började kolla min gamla HTPC då jag tänkte den kunde stå i stugan för att köra filmer och annat men när jag startade den ville inte Firefox starta då det var för gammalt.
Men hur jag än försöker uppdatera och installera får jag bara ett och samma felmeddelande.


Din Firefoxprofil kan inte användas. Den kan saknas eller vara oåtkomlig.

 


Om jag kunde begripa vad som menas.

Men Internet Explorer fungerar.

Av Jan Sandström - 9 juli 2015 15:33

Det regnar och det regnar och jag börjar få ont i rumpan samt är kissnödig.

Men han är så varm och go i mitt knä och jag har bara inte hjärta att störa honom.

Av Jan Sandström - 9 juli 2015 13:05

Det regnar så det skvalar och jag tror det blir värre för varje sekund som går.


Så det är skönt att få sitta under tak.

 

Nä det syns inte på bilden, inte så mycket i alla fall.


Men jag ska snart göra kaffe och gå ut på altan, Maria körde hem Erik för han ville inte gå hem, det räckte med att han gick hit tidigare.

Av Jan Sandström - 9 juli 2015 10:10

Torsdag den 9/7


Igår var jag produktiv.

Åkte ut till Skeppsvik där jag hjälpte min vän Maria att svetsa stödbenet på husvagnen.

En lös sexkanthylsa som skulle sitta på gängade axeln hade släppt.

   

Men jag tror det blev bra, även om det ksnske inte alltid blir så snygga svetsfogar.


På väg hem hade jag en polisbil efter mig nästan hela vägen men vad spelar det för roll om man kör som man ska.

Den hade varit ute på den där cykelolyckan där en 70-åring åkt ikull och nu ligger svårt skadad.


Hemma åt jag lite mat innan jag gav mig på och slipade björkklabbarna som ska bli tårtfat.

   

Men det kändes i fingrarna efteråt och så måste jag åka och köpa med slipband.

När jag senara drack kaffe så började det värka i vänster tumme, senare inatt värkte båda händerna.


På kvällen satt jag och Inger ute och läste innan jag gick in till datorn och skulle göra i ordning ljudböckerna vi lånat på biblioteket.

Men jag får nog rippa om några men jag hade en trevlig chattstund med en gammal vän och tidigare käresta tills klockan blev 22.


Dags för min kvällsmedicin och jag gick isäng med ljudboken som jag lyssnade på en stund men jag hade värk i kroppen, främst händerna och knäna.

Smorde några gånger med Voltaren och somnade men vaknade efter någon timme och hade värk.

Men somnade ändå om efter en stund, någon timme eller så.


Mirabell väckte mig i morse och ville ha mat och jag gjorde frukost som jag åt inne.


Så nu sitter jag här och skriver med onda fingrar men det är samtidigt skönt att röra på dem.

Erik skickade ett SMS om att låna bilen så nu är han här.

Han kom med en idé om björkklabbarna att man skulle ha en glasskiva ovanpå som man lägger tårtan på.

Ska man hinna få fram 10 st 30 cm runda glasskivor på 2 veckor och vad skulle det kosta.

Kanske kan man köpa något på Expo, Rusta, eller ÖoB. Runda tårtfat i glas borde finnas.

Jag kanske skulle följa med Erik ut och handla eller så får han hålla ögonen öppna och han ser något.


Eljest blir det nog inte så mycket gjort idag, ska plocka ihop lite om det blir stugan i eftermiddag/kväll.


Vädret är inte direkt stugvänligt och jag skulle vilja ha med mina sågar upp men då behöver jag släpvagnen.

Som det är nu så regnar det och det ska regna hela dagen. Eee det regnar faktiskt inte just nu   


Men det är 17,1° utanför fönstret, mulet och regnkujt ned svag vind.

Väderstationen.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-07-09 10:30:04

Temperatur: 17,3 °C
Lufttryck: 980,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 95 %
Vindstyrka: 1,2 m/s från NE,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 17,3 °C
Inne hos oss. Temp: 22,8 °C Fukt: 53 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 3,3 mm
Gårdagen: 1,8 mm
Månaden: 20,4 mm
Året: 363,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
17,6 °C
Klockan:
10:17
Temp - Max:
22,9 °C
Klockan:
11:32
Temp - Min:
10,6 °C
Klockan:
03:18
Temp - Min:
11,1 °C
Klockan:
04:49
Lufttryck - Max:
982,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
982,9 hPa
Klockan:
15:03
Lufttryck - Min:
979,4 hPa
Klockan:
06:36
Lufttryck - Min:
981,3 hPa
Klockan:
00:10


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:40
Sol ned: 22:47
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:07 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 34s less daylight tomorrow
Måne upp: 00:01
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 14:06

och så här ser det ut.

 


Påtåren har jag just druckit upp så inget mer kaffe på en stund.


Så Godmorgon till er alla.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards