jans

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Jan Sandström - 13 juli 2015 17:39

För mor i huset, jag kokar mitt kaffevatten med vattenkokaren.


Men nu har spisen lagt av helt och hållet tror jag.

Slog på den vanliga plattan för att koka tevatten till Inger.

Då löste jordfelsbrytaren ut och gör det så fort jag testar.

 

Men spisen är typ 30 år i vår ägo.
Tidigare stod den i skolköket på Mimerskolan man jag fick köpa den då köket renoverades.

Ja den bör vara mer än 35 år och det är väl ganska bra betyg för en spis.


Aldrig får man vara nöjd och jämt ska saker gå sönder.

Av Jan Sandström - 13 juli 2015 09:15

Måndag den 13/7

Igår var vi ut på en nästan 20 mils rundtur på vår MC.
Jag skissade lite på den carport vi ska sätta upp i stugan och den får troligen ett trädäck uppepå.
Det pratade vi om när vi satt och åkte.

Senare på kvällen kom värken i knäna och händerna så det blev en smått sömnlös natt men även på grund av en jobbig jamande Mirabell.


Idag kan vi då sitta på altanen vid förrådet.

Hon har fått komma ut och nu lade Mirabell sig på bordet och det går bra för då springer hon inte bort.

Det är skönt ute bara man sitter i lä.
Temp på snart 20 grader eller däromkring med en nordlig vind, solen skiner och värmer.

Kaffet är slut och jag säger Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards