jans

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Jan Sandström - 14 juli 2015 22:21

I Umeå har de ju döpt kajen till Skeppsbron.

Kan vi då inte döpa om Ön till Skeppsholmen? :-?
Nä de nu vill göra stan till en storstad.


Nu har vi badat men det blev för varmt vatten, 40 grader är för mycket och jag får bara huvudvärk.

Av Jan Sandström - 14 juli 2015 19:10

Här har man kört in till stan och köpt en ny spis, och vad gör Inger då om inte

eld ute för att stå där och laga mat.

Men bara det blev lite varmare så är det sommar.

Nu är det även eld i tunnan så vi kan bada i kväll.

Av Jan Sandström - 14 juli 2015 18:02

Då har vi en ny spis här i stugan.
Den gamla som säkert var 35 år gav till slut upp.

Jag såg ett gammalt inlägg på Facebook om en spis till salu för 400:- så jag slängde iväg ett meddelande igår kväll och frågade om den fanns kvar.
Fick svar och den fanns 300 meter hemifrån på Västerslätt.
I eftermiddags köpte vi den.

Och nu har jag monterat in den.

Nu såg jag att den gamla gick på 2-fas.
Den nya hade bara en enfaskontakt så när jag flyttade över sladd och kontakt går den nya på två faser.

Så jag ska skaffa en ny kontakt och sladd så jag kan utnyttja 3 faser till spisen när det nu finns det i väggkontakten.
Måste även sänka ned uttaget så vi kan styra in spisen helt.

Av Jan Sandström - 14 juli 2015 12:05

SVT 1, 14:35--16:20 Karriär

Svensk långfilm från 1938. Ett teatersällskap reser runt i sin turnébuss mellan folkparkerna i Sverige. Konflikter finns mellan skådespelarna och primadonnan, den fd stora aktrisen Karin, som förstör för sina yngre kollegor. Värst drabbad blir Monika, som bara får obetydliga roller. En dag övertalas primadonnan att ge Monika chansen och avstår från sin roll i Romeo och Julia. Monika gör succé och Karin finner att hon fått en farlig konkurrent i truppen. Regi: Schamyl Bauman. I rollerna: Signe Hasso, Sture Lagerwall, Tollie Zellman, Carl Barcklind, Ruth Stevens m.fl Den 15 augusti i år skulle Signe Hasso ha fyllt 100 år. Textat sid. 199 4:3-format

Av Jan Sandström - 14 juli 2015 10:01

Idag är idag.

Igår lastade jag släpen med maskiner och verktyg.
Jag körde sedan MC till stugan och sedan kom Inger med bil, släp och Gunnar.
Men jag skulle koka te och slog på spisen.
Då blev det svart, jordfelsbrytaren löste ut.

Nu ska vi åka till stan och köpa en ny spis senare idag.

Jag sitter och jävlas med min lilla dator och försöker rensa den från mycket.
Fick igång bredbandet men kameran får jag inte igång.
Det är dåligt mottagning så jag måste upp med riktad antenn.

Sov dåligt inatt med värk i knäna och händerna.

Sitter ute men det är ingen sommarvärme.

Gunnar sover inne men har varit ute och jagat.
Igår kväll tog han en mus under altanen men skulle leka med den så att den lyckades smita iväg.

Mulet nu men klockan 4 var det fint.

Gunnar satt och spanade innan han slank ut.

Nu virusskannas datorn och jag ska göra kaffe.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards