jans

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Jan Sandström - 15 juli 2015 22:14

...att slänga kartong och annat när det ser ut så här.

Det är i Tavelsjö det såg ut så här när vi slängde en massa returskräp efter att ha varit i Varmvattnet och fikat gott samt tittat på deras hönor.

Det var riktigt skönt i badtunnan och nu har jag fått jordgubbar och grädde samt en stor mugg kaffe så nu ska jag väl sova gott inatt.

Av Jan Sandström - 15 juli 2015 21:12

Men Inger ides inte komma ut.

Bra med en vattentät mobil men jag tänker inte testa undervattensfoto.

Av Jan Sandström - 15 juli 2015 10:52

?ibland händer det.
Spisen blev felkopplad, men blå sladd är blå sladd och det är lika med nollan.
Så spisplattan fick 400V istället för de 230V den skulle ha.
Men nu är det rätt och som belöning behöver jag inte skaffa ny sladd och kontakt.

Men nya spisen ser så mycket större ut.

Gamla

Och nya.

Den nya har 2 små plattor medan den gamla hade 2 mellanstora och en kant runt.

Men nu har jag kaffe och astmatjänning.

Av Jan Sandström - 15 juli 2015 09:04

Onsdag den 15/7


Igår fick jag tag på en ny (begagnad) spis hit till stugan genom Facebook.

Det blev lite billigare med 400:- i stället för de 5-6 tusen en ny skulle kostat OM vi hållit fast med en 70 bred spis.

Nu pratade vi om att köpa en på 60 cm och gör om pannskåpet för det skulle ändå ha blivit billigare.

Så vi tog släpvagnen och åkte till stan, Erik var vidtalad som bärhjälp.

Sedan åkte vi direkt hit igen och efter kaffe så slet jag ut den gamla och in med den nya.


Den är snabb, allt för snabb så jag tror jag måste kolla elanslutningen att det blev rätt, fast jag är rätt säker på att det blev så.

Men när jag tog bort tekastrullen så var plattan röd under.


Jag räknade lite på carporten vi ska bygga, Inger var i landet.

Inger lagade mat ute, vi åt ute och sedan blev det bad i tunnan med lite för varmt vatten.

Gunnar hade varit ute och kom in som om han rullat sig i komposten, full med löv i pälsen.


Det blev sängen för tyvärr sändes inte sista avsnittet av Morden i Midsomer då det var något från kungahuset som sändes.

Är det inte det så är det sporten som alltid ska gå före det roliga.

Ljudboken en stund innan jag släckte.

Gunnar var kelsjuk som vanligt när vi är här och jag hade ont i händer och knän.

Men inatt fick jag inte den hiskeliga vrken utan bara normalt ont så jag har sovit skapligt bra även om jag blev väckt av och till av Gunnar.


Kallt i morse men sitter ändå ute för det gör man i en stuga.

Det regnade ganska ordentligt tidigare men det har slutat och ibland kan solen skina lite mellan molnen.


Det är väder för innomhusjobb så jag ska flytta den där spiskontakten som nu sitter lite för högt upp för nya spisen.

Senare i eftermiddag ska vi åka ned till Varmvattnet och fika hos min svåger och svägerska.


Men +11,5 grader är inte illa, det kunde ha varit värre.

Så här ser det ut från där jag sitter.

 

Väderpinnen slokar då men inte längst in så det bler bättre.


Skulle fota bilden när XP startar men det hann bli en ny bild.

 

Jag måste installera om den här datorn när jag kommer till stan igen för den tar sådan tid på sig att starta.

Sedan måste jag upp med riktantennen men vi har en hel del ved att klyva och det ska vi väl hinna med idag också.


Godmorgon.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards