jans

Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Jan Sandström - 18 juli 2015 19:19

...som uppfann skruven.

Jag måste få ut den längst in och upptill i ett 40 cm brett skåp.

Det är naturligtvis jag som slagit in den 1981 eller 82.

Av Jan Sandström - 18 juli 2015 14:50

Men vi sitter tyvärr inne.

Jag är allergisk mot dessa blommor.

Av Jan Sandström - 18 juli 2015 09:13

Lördg den 18/7


Igår tog vi hand om veden och sedan badade jag skönt och länge.

Gunnar var ute och lekte/jagade eller sov i blommrabatten.

 ändå.

Hade riktigt ont när jag sent omsider gick isäng och lyssnade slut på min ljudbok.

Men det körde och molade i lederna fast då jag var så trött så jag måste ha somnat.

Gunnar kom ett par gånger och var så där påträngande kelsjuk att han blir lite jobbig.

Eljest sov han i vår säng om han inte smet ut genom fönstret.

Vi har en stor huggkubbe utanför som han kan hoppa upp på för att komma in men jag funderar på att snickra ihop någonting till han.


Klockan ställd på 6 för medicin och nästa klocka på ½8 men vi låg och drog oss i säkert 10-15 minuter innan vi steg upp.

Solen sken från en blå himmel men lite kallt eller svalt, 12 grader var det ute.

Men innan vi gjort fika så hade tempen stigit till nästan 14 grader. men det har mulnat på med ett sådant dör tunt molntäcke där solen nästan skiner igenom.


 

Bonden har kommit för att fortsätta hämta hem balarna och nere vid laggårn ligger säkert flera hundra balar och det känns så skönt att han satsade på en ly laggård för då kommer ängarna att hållas öppna här i omgivningen.

Vi behöver en levande landsbygd och det är mysigt att höra traktorn jobba på där ute.

Det skulle vara trist om inget hända utan allt var tyst och stilla.


Inger ska ned i landet och rensa ogräs, jag funderar på en fönsterbräda till kisse.

Men det känns lite motigt att börja röra på kroppen för jag har ganska ont i den, inte bara ledvärk utan nu har jag lite ont i musklerna också.

Det börjar blåsa just nu för älgarna sätter igång.


Nä ½10 är klockan, det här duger inte för det ska tydligen regna i eftermiddag så jag får väl parvla mig ned till förrådet och plocka ut några maskiner.


 


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards