jans

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Jan Sandström - 22 juli 2015 20:33

Det blev en kattbräda till Gunnar.

Så nu ska han lättare kunna komma in.

Åtminstone ser det snyggare ut.

Av Jan Sandström - 22 juli 2015 16:25

En klen hjärna ger starka ben.
Det är därför jag har så utnyttja knän.

Erik kom upp på moppen och ser om det går att få bättre bredband.

Av Jan Sandström - 22 juli 2015 10:36

Varför tillverkar man inte osthyveln så den passar till osten?
De flesta småostar är ju som den här och de flesta osthyvlar som den här.

Tänk vad praktiskt med en hyvel som tar full bredd, ett drag, en skiva och mackan var färdig.
Tänk vilken tid man skulle spara. :-?

Av Jan Sandström - 22 juli 2015 09:58

Onsdag den 22/7

Nu kommer det att bli lite kortare inlägg då jag endast har mobilen att skriva på.

Igår stressade jag hemma utan egentlig anledning.
Men hann göra det jag skulle förutom laga mina knähundar (datorer).
Inger skulle köra bilen med släp och jag MC.
Men Gunnar var borta, vi gick runt gården och ropade men ingen katt, Inger gick längre bort och sökte och jag ställde mig på altanen och ropade.
Då hör jag ett plingande från klockan på Gunnars halsband och han sitter nedanför fötterna och tittar upp på mig med en frågande blick att "vad skriker ni för".
Han gick villigt in i buren som om han längtade efter att få åka hit igen.

Här misslyckades jag med riktantennen men ids inte felsöka.

Vi badade länge i tunnan och sedan blev det middag framför TV:n där vi såg senaste avsnittet av Morden i Midsomer.

Gick isäng och SOV GOTT HELA NATTEN förutom någon gång då Gunnar ville ha uppmärksamhet och kela.

14 grader i morse och vi sitter ute men frukostplatsen är inte så välanvänd i sommar.

Nu tävlar vi om vem som håller ut längst och vem som hämtar påtår.

Gunnar sover under bordet.

Nu skiner solen och det är myggigt.

Och jag säger Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards