jans

Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 23:46

...men jag såg Gunnar på plattgången och han satt och åt.
Vi kunde inte se vad det var men vi såg då att det inte var en av älgarna.
Tror vi för då borde vi ha sett hornen.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 23:05

När vi sitter i badtunnan brukar vi alltid titta ut över ängarna och i kväll fick vi se två älgar sakta gå en bit bort.
En liten bit bortom diket kom de från höger och försvann åt vänster mot skogen.

Det är inte lönt att försöka hitta dem på bilden för nu är de långt borta, tror jag.

Däremot ska Inger vara någonstans här och naken, i badtunnan.

Nu kanske det blir kaffe och te till någonting på tv.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 21:17

Men lite senare i kväll.

Vilken härlig kvällshimmel.

P-G med son kom förbi och tittade på byggprojektet som de ska hjälpa till med.
Men det var mygg och knott i skogen.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 20:02

Före

Och efter.

Men jag saknar ölen, servitrisen missade den i beställningen sa Inger.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 19:28

Jag kanske får mitt paket imorgon med spissladden men behöver ett spisuttag typ

https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/installationsmateriel/vagguttag/spisuttag-400377/

Men det finns på flera ställen.

Jag kunde inte hålla fingrarna borta från den där spisen och upptäckte då att uttaget var trasigt.
Ett kontaktbleck var av och det är inte bra.

Då blir det dålig kontakt med risk för brand i värsta fall.

Jävla vad myggen ligger på nu, kanske mer regn på gång.

Jag snickrade tidigare innan regnet på ett trappräcke.
Men vad ljust det blev utan svängdörren.

I begynnelsen gjorde jag 2 svängdörrar så att inte våra små barn skulle ramla nedför trappan.
Det är länge sedan de små liven blev stora.
Tomas är snart 33 och gifter sig straxt med Sara.
Maria blir 23 och sticker strax till Kanada för att läsa ett år om stenar eller vad det kallas.

Det är inte säkert att vi badar i kväll men det skulle vara rackarns skönt.
Inger är inne och lagar middagen som skulle bli fisk, när 17 hon fångade den.
Gunnar sover på stolen, syns till höger på bilden ovanför och jag har värk i kroppen.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 14:00

Först kom en stor företagsbil körandes förbi och kanske 10 minuter senare stannar den hos oss och en kille på runt 30 frågar på norska om vi vill att han ska sprutmåla plåttaket.
Det skulle bli så fint.
Bilen han körde var norskregistrerad med företagsskyltar, de gröna regskyltarna.

Sedan kom regnet förbi,det slutade nu.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 09:54

...det doftar.
Och ändå är han inte i närheten av oss :-P

Det blir några vändor för att fylla tanken.

Vi kanske kan göra en utflykt när han kommer utmed oss.

Av Jan Sandström - 23 juli 2015 09:41

Torsdag den 23/7

Igår snickrade jag en bräda till Gunnar upp till sovrumsfönstret.

Men han hoppar ändå via huggkubben som står där bredvid.
Erik kom förbi och vi strulade med bredbandsantennen, men fick det inte att fungera.
Vi ligger tydligen mellan 3 master (Varmvattnet, Tvärålund och Hällnäs) så jag ska köpa en rundstrålande antenn och prova.

Så vill du köpa en stark riktantennen för 1000:- går det bra.
Nypris på Kjell och Co 1299:- och det är ett extrapris.

Sedan badade vi.
Jag gick isäng efter att ha läst i boken och druckit kaffe men hade grym värk.
Tog ljudboken en stund men det hjälpte inte.

Somnade ändå till slut men vaknade och fick upp och röra på mig några gånger.

Steg upp 8 med vissa besvär och protester mot Inger. Ville ligga kvar en stund, 3-4 timmar sådär.

Nu sitter vi här ute alla tre, Gunnar sitter under altanen för han kom rusande över gräsmattan med svalorna efter sig.
Tji fick han om han försökte ta en svala. :-D
Ingers telefon ringde och det är något med det stundande bröllopet mellan vår son Tomas och Sara som sker den 1/8 i Trönö.
Ligger vid Söderhamn.

Det är skapligt varmt ute med runt 17 grader.
En svag ostlig vind så vi har lä här.

Men himlen är grå fast inte regntung.




Myggen mår bra men inte så hungriga som igår.

Nu kommer bonden och ska förgylla lantluften med att sprida flytande koskit.

Kanske återkommer jag om det med bättre bilder.

Nu är jag less på att knappa på mobilen så jag säger

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards