jans

Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Jan Sandström - 26 juli 2015 20:35

 

 

Men han ska in överallt.

 

Av Jan Sandström - 26 juli 2015 15:26

Det kom lite regn när jag körde hem så lite blöt blev jag men inte farligt.


Däremot regnar det lite mer nu men inte på långa vägar så mycket som det gjorde i stugan under åskvädret i fredags.


 

Det kom 22 mm i vår plastmätere, den digitala hängde inte med utan registrerade bara hälften.

Stuggrannen mätte upp 25 mm.


Men vi vick ett renare altantak.

Av Jan Sandström - 26 juli 2015 10:54

Söndag den 26/7

Det måste vara paradiset för vad jag hört ska det vara riktigt varmt på det andra stället och varmt är det minsta vi har.

13 grader och regn I JULI.

Men igår hade vi fint väder här, solen sken men tidvis blåste det till fast då blev det lite mindre med mygg.

Min svåger P-G eller Per-Gunnar som han heter kom vid 9 och började jobba i skogen med markplaneringen till den där gäststugan vi tänkt sätta upp.
Men vi har ännu inte bestämt oss för vilken stuga det ska bli. Nu lutar det åt en liten på 15 kvadratmeter, en friggebod alltså.
Senare kan det bli en till stuga lite ovanför eller längre in i skogen.
Det här är utsikten från toan och det är grishuset som står där, det har vi nu som ett mindre skräpförråd.

Jag gjorde två bockar att ha när man sågar stockar i skogen.

Man ställer dessa med lagom mellanrum och lägger upp stocken.
Då kan man såga en bit från var ände växelvis för att till slut kapa på mitten och allt utan att ha förstört sågkedjan då den stött på sten och jord i marken.
Jag såg en bild på dessa på nätet men kommer inte ihåg var.

Peter och Anna kom upp och ville fiska så jag hjälpte dem att sjösätta båten.
De fick två abborrar och två små mörtar som Gunnar fick.

Sedan badade vi men som vanligt blev det lite för varmt för mig. 39-40 grader är för varmt och jag får bara huvudvärk och mår illa om jag ligger i för länge.

Satt uppe och läste ut boken och drack en mugg kaffe.
Gick isäng och fortsatte med ljudboken en stund, somnade när jag somnade och sov gott till jag vaknade.

Det ska vara regn idag och ganska ordentligt sådant.
Det har småregnat men just nu uppehåll och det har blivit 14,5 grader.

Vi funderar på att bryta upp och åka hem till stan och kommer det regn blir jag väl blöt då jag kör mc.

Kanske ska dricka upp mitt kaffe och klä på mig.
Inger och Gunnar kör bilen med släp.
Jag måste väl plocka ihop lite innan jag åker.

Godmorgon.

Lite sur för att vi måste åka hem. ;-)

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards