jans

Alla inlägg under juli 2015

Av Jan Sandström - 25 juli 2015 12:44

Peter och Anna kom upp och ville fiska. Så nu har jag hjälpt dem sjösätta båten.

Svårt att skriva och gå på en obefintlig stig genom skogen.

Men det ska bli gott med mat.

Nu är jag hemma igen.
Så kanske blir det gädda till middag.

P-G är klar för stunden.

Av Jan Sandström - 25 juli 2015 09:54

Här grävs det och nu kom dyngspridaren och det gick bra att komma förbi både pickuppen och traktorn som står efter vägen.

Men det är en höstdag idag.
Man skulle kunna tro att det är i slutet av augusti.

Vi har just varit över till grannen och köpt några hönsägg och de har så små gulliga kycklingar.

Av Jan Sandström - 25 juli 2015 08:56

Lördag den 25/7

Inget försök att prata in inlägget idag :-P

Igår snickrade jag lite på ledstången till det började regna och åska.
Jag höll på att skruva på ledstången då det blixtrade och 2-3 sekunder senare small det.
Inte något dunder utan som när en ballong ? smäller. (ska se om det blir en ballong ?)
Sedan regnade det, 22 mm enligt plastmätaren för den digitala klarade inte av att mäta det häftiga "skyfall".
Det kom även en del hagel men det positiva är att altantaket blev märkbart renare :-D

Sedan ringde P-G (svågern och Ingers bror) och sa att "jag kommer med grävaren".
Och det gjorde han men här småregnade det medan det var fint i Tavelsjö där han bor.
Det slutade så han lossade grävaren och började gå lös på stubbar och stenar (säkert block enligt Maria) och bilder på det finns i gårdagens inlägg.

Vid 21 gick vi in och fikade, sedan gick jag isäng.
Sov gott när jag väl somnade och nu kommer P-G igen.

Frukosten nästan klar och dagens jobb blir att se på när han gräver.

Det är en höstdag idag, 11,5 grader och västvind men solen skiner.

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 24 juli 2015 22:01

Gunnar kom gående efter plattorna bärande på en stor sak.
Han bar det i ena änden och den andra släpade nästan i marken och det såg ut att ha ljusare mage eller undersida.

Jag hann inte fota när han kom och sedan gick han in under altanen.

Av Jan Sandström - 24 juli 2015 21:46

Nu har grävaren stannat efter några timmar i skogen.
Men kan det bli något av den där meteoritkraten.

Nu har vi fikat gott och arbetarna åker hem för att återkomma i morgon bitti.

Av Jan Sandström - 24 juli 2015 20:27

P-G jobbar bara bra.

Av Jan Sandström - 24 juli 2015 19:27

Nu är arbetet med gäststugan igång.

Av Jan Sandström - 24 juli 2015 16:29

Den gick riktigt ordentligt här med ett par riktiga smällar. Det småregnar fortfarande men jag har fått upp räcket

Nu ska det bara till lite färg men som det varit i sommar har virket aldrig hunnit torka.

Och bonden sprider sin skit så det doftar ljuvligt runt hela byn.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards