jans

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 20:13

...under tiden vi gått en tipspromenad.

(bilden har jag tagit bort då det fanns med andra personer på den)

Men snart blir det kaffe och tårta i massor.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 18:42

Middag avklarad och jag klarade av att hålla tal, jag svimmade då inte.
Nu är det Ingers tal.

(bilden har jag tagit bort då det fanns med andra personer på den)

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 16:54

Då blir det mat.

(bilden har jag tagit bort då det fanns med andra personer på den)

Men vi har verkligen tur med vädret.
En riktigt skön sommardag så det är en synd att klaga på att det är varmt i kostymen.

Då har tjejerna det bra i sina sommarklänningar.

Men vad vi blev överraskande av att Sara sjöng solo för Tomas och hon sjöng jättebra.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 16:08

Ja nu har vi fått en ny dotter i familjen.

(bilden har jag tagit bort då det fanns med andra personer på den)

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 14:23

Det drar ihop sig till någonting.

(bilden har jag tagit bort då det fanns med andra personer på den)

(bilden har jag tagit bort då det fanns med andra personer på den)

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 11:35

Smörgåstårta till lunch är inte fy skam.

Och nu när chefen är hemma lyckades vi skriva ut mejlet till brudparet så allt är lugnt, just nu.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 11:11

...jävles och nu for min sköna stund jag tänkt sitta och läsa boken.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2015 11:09

Lördag de 1/8


Idag en minnesvärd dag i våra liv för klockan tre gifter sig vår äldsta son Tomas med sin Sara här i Trönö gamla kyrka.


Igår var det fullt upp efter att jag, Inger Tomas och Sara åkte in till Söderhamn där vi åt lunch, sedan gick barnen till sitt hotell och vi gamlingar flanerade inne i centrum en stund innan det bar av ut till kyrkan där vi alla skulle ställa i ordning inför dagens fest.


Peter och Anna kom upp från Stockholm där de "semestrat" några dagar, våra barn kom ned från Umeå och alla kom fram helskinnade och det känns skönt.


Det blev mycket att göra igår och jag drogs med värk hela eftermiddan, kvällen och stor del av natten.

Men somnade nog av ren utmattning.


Inger mår i alla fall bättre efter förrgårkvällens problem med att svälja och det känns skönt, jag hade sett fram emot en dag på något sjukhus igår.


Fick ett mejl med en lyckönskning till brudparet men gick bet på att skriva ut det, har aldrig skrivit ut från mobilen tidigare och Micke (brudens far) har köpt en ny invecklad laserskrivare.

Men jag har skrivit ned meddelandet på papper med en penna   så att toastmastern kan läsa upp så får vi fixa utskriften senare när det kommer folk som kan hit OM det finns tid för det.

Annars går sådant att ordna i efterhand.


Alla andra har stuckit till stan eller kyrkan/festlokalen för att ordna saker, jag har fått ledigt en stund och tänkte sitta och läsa boken men blir störd av ett och annat, är det inte kelsjuka katter är det en trevlig mormor som tittar ut och pratar en stund.

Jag sitter nu på bron i skugga av humlen och skriver på min lilla blå dator.

Men jag sparar hela tiden texten i ett textdokument för jag känner på mig att det kan gå galet igen.


Vädret är soligt och fint men det blåser, skapligt varmt så brudparet har tur med vädret, så tur man kan ha.


Jag återkommer nog med fler inlägg under dagen och kvällen men i kyrkan är mobilen avstängd, tror jag.     


Se på tusan, jag var utloggad och det såg jag när en smilys skulle läggas till.


Så jag fattar mig kort och säger att jag har fått kaffe men utan mjölk, nu kommer det folk, det var en granne.


Så jag säger Godmorgon.


Det ska bara jävlas ibland.

   


Men nu då.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards