jans

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Jan Sandström - 15 augusti 2015 17:24

Men nu har jag då fått kaffe.
P-G är här och finjusteringar byggplatsen.

Inger misshandlar Gunnar men katten gillar att bli ordentligt borstad.

Nu tror jag att plintarna är på plats.
Inger har gjort ett bra grävjobb fast hon bara hade en spade.

Det är så skönt här i stugan och jag mår så gott med färska möss i magen säger Gunnar.

Av Jan Sandström - 15 augusti 2015 11:13

Nu har jag gjort en fabriksåterställning på transformerdatorn men jag skiter i att uppgradera från Win8 till 10 så får jag se om den fungerar bättre.

Nätverkskortet och nätverket hittade den då igen direkt utan problem och nu har jag återställt till Firefox med alla tillägg jag haft där.

Kan ha missat något men det ser jag kanske senare eller så var det något ovidkommande.


Straxt ska jag stänga och gå ut på tomten för att börja göra något nyttigt, säger Inger. Hon är inne och syr till barnbarnet och det bör vara klart den dagen det kommer ut till världen.

Ska bli intressant att se vad det blir, kattungar kanske.


Nu kommer Gunar hem efter att ha varit ute och gått en sväng.

Av Jan Sandström - 15 augusti 2015 10:35

Finns det någon som gillar högblanka skärmar?
Förutom den som sitter klädd i svart i en svartmålad bunker utan fönster.

Nog är det här skönare att se på.

Men det är kanske som när man lämnade in filmen till labbet.
Ena dagen var högblanka utan vit kant det lyxiga och nästa vecka matta foton med vit ram runt.

Men vem har sagt att man ska förstå allt.
Allra minst vad som är modernt.

Av Jan Sandström - 15 augusti 2015 10:11

Åter mot Robertsfors eller däromkring

Av Jan Sandström - 15 augusti 2015 09:30

Lördag den 15/8


Igår vaknade jag och kände mig förkyld, men det lättade under förmiddan.

Sedan satt jag ute och räknade på bygget av carporten men sysslade även med lite annat.

Inger kom hem och vi åkte iväg till ByggMax ock köpte virke.

Men vad spelade det för roll med mina uträkningar tidigare då virket vi skulle ha inte fanns så då köpte vi en dimension större.

Det blev 45x120 (= 2"5) istället för 45x95 (= 2"4).

 

Men innan vi åkte och handlade lade min nya dator av med sitt Wifi och jag fick inte igång det den här gången.

Strulade med datorn av och till igår utan resultat, nu funderar jag på att göra en fabriksåterställning och skippa Win 10.

På väg från brädgården beställde vi mat hos Mammas.

Hämtade det vi skulle ha med och även Gunnar, Tristan skulle vara hemma men då Maria var ute på stan skulle han få vara ensam för första gången, när vi åkte iväg satt stackaren i vårt sovrumsfönster och tittade ut men han såg inte ledsen ut.

Maria kom ju hem några timmar senare och då antar jag att han var glad.

Glad var då Gunnar att få komma till stugan, han tog ganska fort en liten mus och så var han ute halva natten innan han kom in och låg hos oss i sängen, mellan oss och pockade på att bli kliad.


Men innan sängen badade vi länge och skönt, en perfekt temperatur så att jag hade kunnat ligga i hur länge som helst men då skulle jag ha somnat och säkert drunknat.

Och sådant går ju inte an då vi ska bygga idag.


Nu ringde svågern H-G och berättade att han fått min webbkamera att fungera men det var struligt sa han, han fick ta den då vi åt surströmming, så jag tror han får behålla den då jag ändå inte får igång den hemma.


Efter badet blev det sängen och jag som gott hela natten förutom då Gunnar kom för att bli kliad.


Steg upp kring åtta, frukost ute och nu känns det riktigt skönt.

 

Molnen lättar mer och mer och nu skiner även solen så det blir skuggor.

Gunnar mår då gott, när vi gick ut kom även han med och ligger här hos oss..

 


.Det var ungefär 15 grader tidigare och nu är det nog ett par grader högre.

Nästan vindstilla hos oss då det är en nordostlig vind.

Grannen har börjat jobba med traktorn eller grävaren och det är kul när det är lite liv och rörelse i byn, det håller på att plantera några träd och har grävt om bilplatsen.


Vi ska ut och börja med carporten men även en del andra småjobb.

Måste ta ned en björk av lämpligt format så vi får stammen till katträdet vi fick tidigare.


Med det säger jag godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards