jans

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Jan Sandström - 22 augusti 2015 23:17

Det var varmt i kanibalgrytan, men jag satt inte där så länge och så tor jag vattenslangen med kallvattn och sprutate mot mig.

Värst var nog att kliva ned i vattnet.

Men det var skönt ändå.


Jag undrar om Gunnar tyckte det var skönt när Inger gick lös på han med borsten.

     

Det är mycket päls som försvinner på Gunnar men han bara älskar näg Inger tar fram hårborsten eller kardan är det väl.

 


Men nu tar jag och går isäng, blev trött och orkar inte se klart någon film.


Så godnatt så återkommer jag i morgon, Gunnar är ute och jagar men kommer nog in till mig i sängen snart.

Av Jan Sandström - 22 augusti 2015 22:11

Eller kanibalgrytan visar sitt rätta jag.

Jag kan ju öppna kakkvattenkranen.

Eller så går jag isäng.
Vi badade ju nyss, men nu är det väl stjärnklart.

Av Jan Sandström - 22 augusti 2015 17:42

Nu kan jag då resa stegen emot utan att befara att allt ramlar omkull.

Av Jan Sandström - 22 augusti 2015 15:19

Två stolpar uppe.

Men nu är det rast

Det är VARMT idag.

Av Jan Sandström - 22 augusti 2015 10:11

Lördag den 22/8


Igår blev en smått hektisk dag. Det började med att jag gick ut och rättae till ett byggfel jag gjort på carporten.

Glömde räkna in läkthöjden ovanpå reglarna men det gick ganska fort att rätta till då fästjärnen är skruvade.

Att jag nu gjort ännu ett fel känns lite pinsamt, jag satte fast dem efter 95 mm reglar men köpte ju 120.

Så antingen klättrar jag upp och sänker dem än en gång eller så tar jag de 45x95 som nu ligger på släpvagnen.

Hållfastheten spelar ingen roll då det bara ska bära upp plåttaket, ovanför det ska det ju bli trallgolv som kommer att bära upp snön.


Vid en kopp kaffe ringde jag Brännastugan och fick en adress ute vid Holmöfärjan och vi var välkomna dit ½5, så det blev tajt om tid att plocka ihop verktygen, duscha och köra de 7 milen eller någonting ditåt.

Då vi skulle ut till Skeppsvik på kalaset klockan 7 gick det fint, det var ju nästan alldeles bredvid.


Stugan var fin och gav oss några tips om ändringar och tillägg så det blir nog en sådan vi köper.


Det visade sig vara just den här sidan som de har på sin hemsida.

 

Så nu är det bara att gå vidare med planeringen och söka bygglov som vi måste ha då höden på vår kommer att överstiga den tillåtna för ett Attefall.


Då vi blev klara där och hade en hiskelig massa tid över till kräftskivan så svängde vi och körde några hundra meter till våra vänner Gunnel och Lasses stuga, och de var faktiskt där den här gången så vi fick en trevlig pratstund till det blev dags för färd till Skeppsvik. Deras katt Jansson har blivit aktningsvärda 15 år men börjar bli lite skröplig.

 


Där var det en massa människor men inte så konstigt då M (Maria J) är en trevlig person med stor vänkrets och vi känner de flesta sedan tidigare.

Jag gillade verkligen hennes klänning som hade ett 50-talsstuk, sydd av M själv men designad av dottern Sanna.

 

Det var även riktigt trevligt att än en gång få träffa dottern Signe med hustrun Maja och deras två små troll och även dottern Antonia som jag inte sett på länge, hon är ju numer en mindre kändis med sin modeblogg Anty eller vad den nu heter, har en länk någonstans men hon finns på U-tub.

Jo här är den http://anty.se/


Men alla gillade inte den mygga som flög omkring, inte ens jag som satt i kortbyxor stördes nämnvärt, men det kanske berodde på att det fanns en peron mitt emot mig som var godare för myggorna.

 

tipspromenad var det och döm om vår förvåning då jag och Inger vann på delad plats tillsammans med Signe och Maja.

Naturligtvis var det inga priser den här gången, jo vi fick ta en till bit morotskaka ;-)


Efter tio eller 22 bröt vi upp och åkte hem, där kom Gunnar luffsande när vi ropade så han åkte direkt in i transportburen och fi fortsatte hit, kom hit efter midnatt någon gång.

Gunnar srang direkt ut och vi stöp isäng, jag var lite orolig för han sprang iväg så fort men han var väl sugen på möss som nattmat.


Senare kom han in och var blöt av dagg och väldigt kelsjuk, sedan sov han av och till hos oss i sängen.

Ville väl värma sig mellan gångerna för det var bara runt 4 grader inatt.


Jag hade ont som vanligt och mådde inte riktigt bra, trodde ett tag jag blivit matförgiftad men det var säkert bara för mycket av det goda. Men jag lyssnade en stund på ljudboken för att sakta ned hjärnan då det var lite väl mycket prat inne i M-s lilla stuga.

Somnade och har sovit förutom då Gunnar kommit och pockat på att få bli kliad.


Sov lite länge i morse, till åtta någonting, frukost ute på mjölkbryggan och Gunnar gjorde oss sällskap innan han lade sig på brädhögen.

Nu är Inger inne och syr, jag sitter ute på altan och Gunnar ligger väl i rabatten eller någonstans.

Påtår har jag gjort och snart ska jag byta om för att börja snickra.


Det var 11-12 grader när vi gick ut men nu är det 27,7 här på altan, men jag tror termometern står i solen.

Hästanra gnäggar nere i hagen, synd bara att det inte är gallrat så vi kan se dem.

Termometern steg till +28 grader när jag ställde den i skuggan :-) nu 28,1 så det blir varmt att jobb idag.


Som ni sett på bilderna i tidigare inlägg är det soligt och fint, väldigt lugnt men man hör ändå asparna emellanåt.


Har jag glömt lägga upp någon bild, kanske men den får komma senare då.


Ingen mer väderrapport utan väderstationen hittar du på vår webbsida sandstrom.vasterslatt.se

Sök och ni skola finna.


Med det säger jag Godmorgon.


Eljest blir jag sittande här hela dagen.

Av Jan Sandström - 22 augusti 2015 09:48

Kan man ha det så mycket bättre

Jo kanske de, men det beror på vad man gillar.

Morgoninlägget dröjer en stund innan jag skriver det.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards