jans

Alla inlägg den 29 augusti 2015

Av Jan Sandström - 29 augusti 2015 19:49

Jag undrar vad det är för frågor man inte får upp?


Det gick inte att koppla bloggen till Facebook eftersom du inte godkände frågorna i dialogrutorna!

Facebook Connect

Koppla din blogg till din Facebook och få fler läsare

När du har kopplat din blogg till Facebook och skriver inlägg så kommer du få ett alternativ som heter "Dela inlägget på Facebook" som gör att du automatiskt postar en länk till inlägget på din Facebook!

För att aktivera kopplingen så klickar du på knappen nedan. Därefter får du upp ett Facebook-fönster där du loggar in på Facebook (om du inte redan är inloggad).
Klicka sedan på "länka" eller "tillåt" på frågorna som kommer upp. Detta för att ge Bloggplatsen tillåtelse att posta blogglänkarna på din Facebook.

Genom att automatiskt posta länkar på Facebook så får du fler läsare!

Koppla bloggen till Facebook
 
Det har alltså inte hänt något med kopplingen mot facebook utan det blir att komma ihåg efter varje inlägg att klicka på dela med sig.
Inte heller har jag fått något svar på mejlen jag skickade tidigare, för länge sedan.
Som det är nu vågar jag inte betala för loggen då det är osäkert om det finns någon som sköter om sidan.
Av Jan Sandström - 29 augusti 2015 16:58

På väg hem från stugan började jag höra något frpn bakdelen på bilen, kikade i backspeglarna men släpvagnen verkade det inte vara ågot fel på.

Så då misstänkte jag punktering.

När jag då i Hissjö svängde höger in på Kullavägen gick det inte att ta fel, punktering vänster bak.

     
        

Men något var fel.

1. Perfekt ställe att stanna på.

2. Perfekt  väder, soligt och fint.

3. Två personer med mig som kunde byta däck fort och snabbt.

4. Domkraft fanns och fungerade och alla hjulbultar gick lätt att lossa.



När man får punktering ska det vara på enkelfilen på en 2-1-väg mitt i natten och gärna ösregn.


Det skulle vara intressant att dra ut den vita grejen och se vad det är för något men jag har lärt mig att bäst är att låta det sitta till däckverkstan så de ser vad som orsakat punkteringen.

Av Jan Sandström - 29 augusti 2015 16:09

Tur man har hjälp.

Inget fel syns,däcket är ju runt.

Men där är det något.

Av Jan Sandström - 29 augusti 2015 15:20

Harry och barnen har nu fått upp golvreglarna ovanpå carporten.

Och där rök brädställningen så då gick vi in och åt mat.
Efter det så åkte Harrys hem och vi ska strax iväg hem vi också.

Av Jan Sandström - 29 augusti 2015 08:35

Lördag den 29/8


Grattis på födelsedagen Harry.

 

Vi ser ju tt ni vaknat men det är väl för kallt att sitta ute och det har man ju sett på resorna att många som har husbil stiger aldrig ut ur den på rastplatserna.

Det finner så jag väldigt konstigt, att man inte ens går ut och sträcker på benen när man stannat och rastar.

Men så är inte våra gäster, det vet jag för de har väl inte sett att vi gått ut med fikat.

Nu är det ju i alla fall runt 12 grader ute.


Igår åkte vi upp hit med Maria och senare kom Harry och Margareta med husbilen.

Men innan vi åkte så handlade jag och Maria på Aoteket och Arken Zoo och sedan skulle jag tanka.

Men fast jag provade tankkortet i flera pumpar togs det inte emot så jag tog en manuell pump och gick in för att betala, där kunde kassörskan knapa in kortnumret och sedan vek jag kortet mitt itu och gad det till henne.

Jag trodde hon skulle skicka tillbaks det men hon slängde det bara i papperskorgen.

Så nu står jag utan tankkort om jag inte lyckas ringa för att aktivera det nya jag fått med posten.

OKQ8 är bara så ålderdomliga när det gäller IT, ringa för att aktivera ett kort man tidigare fått med posten och när man gjort det skickar de ut en ny pinkod med posten.

Har de aldrig hört talas om Bank-ID???


Harry och Maria skruvade de sista takläkterna och sedan plåten som jag kapade, men där syndade jag och kapade alla 5 skivorna på en gång med vinkelslipen. Det får man inte göra med takplåten för gnistorna försör ytskiktet och så blir det för varmt så färgen förstörs.

Men mitt tak ska ju sitta dolt under trallgolvet så jag tyckte inte att det spelade någon roll.

Plåten är på plats och det är det vesentliga.


Sedan blev det middag och jag hade värmt upp tunnan.

Jag och Harry tog ett långt skönt bad och Maria tog bilen och åkte hem till katterna, så hade hon ett jobb som skulle göras innan resan till Kanada på torsdag.

Tänk mindre än en vecka kvar nu, rättare sagt ganska precis 5 dygn kvar innan flyget går.


Efter badet blev det lite TV och senare fastnade vi med Stig-Helmer Story.

Gunnar var ute och jagade och det var fint skönt väder när jag gick isäng och lyssnade en stund på ljudboken.

Jag hade ordentligt ont i knäna och händerna så det var skönt med badet och säkert en ordentlig överdosering med voltaren.

Men jag somnade ovh sov, vaknade bara när Gunnar kom in på småtimmarna, kan det ha varit vid 2-3-tiden.

Jag tror han tog en mus tidigare på kvällen för det såg ut som att han satt och åt på plattorna.


Vaknade ½8, gjorde frukost och gick ut. Gunnar sov mellan mina ben och sover ännu på min sänghalva.

Här kommer han in och sover hos mig men inte i stan, han blir som en helt annan katt i stugan, lugnare och gosigare.

Men så blir ju även vi människor.

Nu har Margareta vaknat och kom in med deras frukostdisk, Harry sitter visst med sin läsplatta i husbilen.


Senare ska Erik och Maria komma upp för att hjälpa till med lite bygge på carporten, kanske kan vi få upp några av golvreglarna, eller det bör vi få upp.

Erik ska jobba i kväll så vi åker hem vid 3-tiden så det går fint Anders att komma förbi för att fira mor Inger som fyller år i morgon.


Det blåser lite småkallt då det är en nordvästlig vind, eller kanske rent utav västlig för då blåser det rakt in hos oss.

Men det har klarnat upp lite mer och det ska bli varmare.

Väderpinnen har rätat upp sig lite mer sedan jag tog bilden och står nu rakt ut.

 

Så här an man också ta en självi.

Men det här kanske ser finare ut om man bortser från motivet.

 


Inger gick in för att hämta mer te, men så gick Margareta in så jag får nog gå in och hämta mitt kaffe själv.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards