jans

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2015

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 29 augusti 2015 08:35

Lördag den 29/8


Grattis på födelsedagen Harry.

 

Vi ser ju tt ni vaknat men det är väl för kallt att sitta ute och det har man ju sett på resorna att många som har husbil stiger aldrig ut ur den på rastplatserna.

Det finner så jag väldigt konstigt, att man inte ens går ut och sträcker på benen när man stannat och rastar.

Men så är inte våra gäster, det vet jag för de har väl inte sett att vi gått ut med fikat.

Nu är det ju i alla fall runt 12 grader ute.


Igår åkte vi upp hit med Maria och senare kom Harry och Margareta med husbilen.

Men innan vi åkte så handlade jag och Maria på Aoteket och Arken Zoo och sedan skulle jag tanka.

Men fast jag provade tankkortet i flera pumpar togs det inte emot så jag tog en manuell pump och gick in för att betala, där kunde kassörskan knapa in kortnumret och sedan vek jag kortet mitt itu och gad det till henne.

Jag trodde hon skulle skicka tillbaks det men hon slängde det bara i papperskorgen.

Så nu står jag utan tankkort om jag inte lyckas ringa för att aktivera det nya jag fått med posten.

OKQ8 är bara så ålderdomliga när det gäller IT, ringa för att aktivera ett kort man tidigare fått med posten och när man gjort det skickar de ut en ny pinkod med posten.

Har de aldrig hört talas om Bank-ID???


Harry och Maria skruvade de sista takläkterna och sedan plåten som jag kapade, men där syndade jag och kapade alla 5 skivorna på en gång med vinkelslipen. Det får man inte göra med takplåten för gnistorna försör ytskiktet och så blir det för varmt så färgen förstörs.

Men mitt tak ska ju sitta dolt under trallgolvet så jag tyckte inte att det spelade någon roll.

Plåten är på plats och det är det vesentliga.


Sedan blev det middag och jag hade värmt upp tunnan.

Jag och Harry tog ett långt skönt bad och Maria tog bilen och åkte hem till katterna, så hade hon ett jobb som skulle göras innan resan till Kanada på torsdag.

Tänk mindre än en vecka kvar nu, rättare sagt ganska precis 5 dygn kvar innan flyget går.


Efter badet blev det lite TV och senare fastnade vi med Stig-Helmer Story.

Gunnar var ute och jagade och det var fint skönt väder när jag gick isäng och lyssnade en stund på ljudboken.

Jag hade ordentligt ont i knäna och händerna så det var skönt med badet och säkert en ordentlig överdosering med voltaren.

Men jag somnade ovh sov, vaknade bara när Gunnar kom in på småtimmarna, kan det ha varit vid 2-3-tiden.

Jag tror han tog en mus tidigare på kvällen för det såg ut som att han satt och åt på plattorna.


Vaknade ½8, gjorde frukost och gick ut. Gunnar sov mellan mina ben och sover ännu på min sänghalva.

Här kommer han in och sover hos mig men inte i stan, han blir som en helt annan katt i stugan, lugnare och gosigare.

Men så blir ju även vi människor.

Nu har Margareta vaknat och kom in med deras frukostdisk, Harry sitter visst med sin läsplatta i husbilen.


Senare ska Erik och Maria komma upp för att hjälpa till med lite bygge på carporten, kanske kan vi få upp några av golvreglarna, eller det bör vi få upp.

Erik ska jobba i kväll så vi åker hem vid 3-tiden så det går fint Anders att komma förbi för att fira mor Inger som fyller år i morgon.


Det blåser lite småkallt då det är en nordvästlig vind, eller kanske rent utav västlig för då blåser det rakt in hos oss.

Men det har klarnat upp lite mer och det ska bli varmare.

Väderpinnen har rätat upp sig lite mer sedan jag tog bilden och står nu rakt ut.

 

Så här an man också ta en självi.

Men det här kanske ser finare ut om man bortser från motivet.

 


Inger gick in för att hämta mer te, men så gick Margareta in så jag får nog gå in och hämta mitt kaffe själv.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards