jans

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Jan Sandström - 3 september 2015 20:41

När de flugit den smått raka blå linjen som inte ser så rak ut men ändå är den kortaste vägen så har tjejerna den lilla röda linjen kvar.
Den skulle visst ske med ett litet plan, ska se om jag hittar någon bild på ett.

 


Det är ett sådant här sista biten.

Bombardier Dash 8 Q400

 

Något liknande Metropolitan som vi flög till Stockholm med när jag var ung.
Men de här är nog tystare inne i kabinen.

Jag har faktiskt suttit bakom spakarna på ett sådant när vi körde runt på plattan här på Alviks flygplats, Mekanikern satt på kaptenens plats och jag till höger men det var spännande att få starta högermotorn och dra på för att svänga runt.
Men var nämligen tvungen att vara två i cokpiten för att göra jobbet.

Av Jan Sandström - 3 september 2015 20:34

Titta ut genom fönstret på flygplanet så får du straxt se en himmelskt massa snö och is för nu kommer ni in över Grönland.

 

Av Jan Sandström - 3 september 2015 19:35

Nu taxar de ut på Keflavik på väg mot Vancouver.

Resan ska ta 9 timmar så då hinner jag sova under tiden och det gör säkert de också gissar jag.


Av Jan Sandström - 3 september 2015 17:17

Då håller de på att taxa in till terminalen på Keflavik.

 

Sästa fligt blir Fi697 till Vancouver avgång 17:15GMT så de får alltså vänta en kort stund, i stort sett ingenting


Av Jan Sandström - 3 september 2015 15:46

Titta ut och se om ni får syn på den här figuren tjejer, när ni senare landar på Keflavik.

Av Jan Sandström - 3 september 2015 14:03

Sitter på Arlanda och har kostat på sig godsaker i väntan på flyget till Island som lyfter 14:30

 

Ursäkta men jag lånade bilden från deras blogg The Canadian Adventures.


Av Jan Sandström - 3 september 2015 12:56

Nya fasadflaggor i klara färger.

För den som undrar så är den längst bort norrlands egen flagga.
Men den har vi egentligen tänkt sätta upp i stugan.

Av Jan Sandström - 3 september 2015 11:05

Men som vanligt sket sig allt när jag skulle lägga in bilder och det jag skrev ute på altan försvann utom rubriken.

Men som jag kom ihåg det.


09:45 gick flyget från Umeå och landade 10:38, sedan vidare till Island om några timmar.

Därefter till Vancouver och sista biten till Prince George. Resan ska ta 22 timmar så det är nog tre ganska trötta och lessa tjejer som kommer fram till skolan.

Hoppas bara att inget bagage kommer på villovägar och att det inte blir några förseningar.


Det var blandade känslor på Alvik när de checkade in och till sist gick iväg men jag tror att bara de är på gång så hinner de inte fundera så mycket på det här hemma.

Till Maria kan jag säga att Tristan låg och sov på våran säng när vi kom hem.


Nu några bilder från flygplatsen.

           

Ta det lugnt tjejer så hörs vi på nätet och skajp de som har det.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards