jans

Alla inlägg den 5 september 2015

Av Jan Sandström - 5 september 2015 21:31

Gos och lek i soffan.

Av Jan Sandström - 5 september 2015 18:24

Jag har just haft en lång chatt med Maria som sitter där borta och har lördag morgon.


Det blev prat om allt men mest katter och speciellt då Tristan.

 

Men Tristan var inte speciellt intresserad, bara lite trött.


Men det var som att Maria satt här nere i sitt rum, skönt i alla fall att höra att de mår bra och att det fungerar än så länge.

Av Jan Sandström - 5 september 2015 16:25

Men det går ju inte.

Gunnar ligger här ute och sover.
Mirabell ligger på sängen och sover.
Ingen vill leka och springa, inte ens Tristan ville springa när inte matte är hemma.

Men det blir snart kväll och kallt så då kanske jag sätter på en film så får kisse lite kel i alla fall.

Nu skiner solen och det blev varmt.

Av Jan Sandström - 5 september 2015 12:34

Och nu kaffe med Mariakakor.

I finporslinet.

Av Jan Sandström - 5 september 2015 10:29

Lördag den 5/9


Igår var en tom dag här hemma och jag fick inte så mycket gjort.

Pysslade med kissekatterna, satt ute och löste korsord.


Köpte ett kök på facebook.

När Inger kom hem fick hon ut ett vinterdäck som vi lade på bilen istället för det där lilla reservhjulet.

Sedan släpvagnen och via Vännäsby till Selet där vi hämtade Trinettköket som inte är i det bästa skicket.

Jag tror jag ska byta ut allt virke, skivor och luckor för att göra ett nytt och behålla spisdiskbänken och kylskåpet.

Under vilkor att kylskåpet fungerar, det hände ju en olycka när han körde fram det till släpvagnen.

Vi körde upp det till stugan där jag hämtade hem ett par maskiner jag ska ha hos Anders idag.


Såg lite TV igår kväll innan jag gick isäng

Inger sov nere i Marias rum med Tristan och Mirabell så jag kunde ha fönstret öppet till Gunnar och han kom in mot morgonsidan men då kom Inger upp för att åka till jobbet och med hon kom Tristan och Mirabell

Så Gunnar kom aldrig till ro hos mig utan ville ut igen men han fick vackert vänta en stund.

Tristan och Gunnar är inte direkt vänner men bråkar å andra sidan inte.

Gunnar vill bara gå åt sidan och det gillar inte jag. Det är ju Gunnar som hor i huset.


Jag sov i alla fall gott inatt och kanske var Gunnar in utan att jag märkte något.


Vaknade i morse men tog en lång morgon, därav sent inlägg.

Duschade och gick isäng igen, frukost och lång tid med tidningen.

Anders ringde och undrade om jag skulle komma och det har jag tänkt.

Det är meningen att vi ska kapa bort lite på köksinredningen för att få in hans nya kyl och frys.

 

Det ska inte vara så märkvärdigt jobb.

Tjejerna i Kanada har skrivit lite i sin blogg. The Canadian Adventures


Sedan vet jag inte om det är så mycket på jobbarlistan idag.


Sommaren är slut, nu är det höst ute och det regnar, åskan har gått ute till havs men drog söderut och nu senast utanför Ö-vik där jag tror den håller på att avta.

Frukost inne då det är gråkallt med 11,3° i skuggan utanför fönstret, skugga är det överallt så det är helmulet.

Väderstationen visar.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-09-05 10:30:05

Temperatur: 11,3 °C
Lufttryck: 986,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,2 m/s från NE,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: 11,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 50 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,3 mm
Året: 465,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,3 °C
Klockan:
10:29
Temp - Max:
18,5 °C
Klockan:
14:18
Temp - Min:
7,5 °C
Klockan:
03:43
Temp - Min:
0,2 °C
Klockan:
04:41
Lufttryck - Max:
987,1 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
998,4 hPa
Klockan:
00:04
Lufttryck - Min:
985,6 hPa
Klockan:
04:34
Lufttryck - Min:
986,9 hPa
Klockan:
23:47


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:41
Sol upp: 05:33
Sol ned: 19:41
Skymning: 20:32
Dagsljus: 15:51 tim:min
Dag längd: 14:08 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 23s less daylight tomorrow
Måne upp: 22:22
Månfas:
Sista kvarteret
Moon
Måne ned: 15:04

Så här ser det ut i trädgården

 


Kaffe får jag tigga hos Anders för det är lika bra att parvla sig iväg till han och såga.

Katterna har rasat runt här hemma men nu tror jag de ligger och sover.


Godmorgon och godnatt i Kanada.

Av Jan Sandström - 5 september 2015 10:24

I går kväll jagade Tristan en insekt vid sovrumsfönstret, hur han bar sig åt för att få tag på den och jag vet inte om han lyckades.
           

I morse kom han och till sovrummet och tittade ut, när Gunnar hade gått ut.

 

Och så ville han kela lite, det kunde man ju inte motstå.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards