jans

Alla inlägg den 13 september 2015

Av Jan Sandström - 13 september 2015 21:41

Nu eller vi kom hem för några timmar sedan.

Ätit middag och kelat med Tristan som förra inlägget visade.


Men jobbet i stugan har tagit på, jag är slut och värk i lederna.

Fingrarna är ömma och stela och knäna värker, stortårna är onda så nu ska det bli skönt att få krypa isäng med ordentligt med värkmedicin i kroppen och smörja mig igen med Voltaren.


Jag är bara inte byggd för att snickra en altan på 3 meters höjd över marken.


Men vi fick fika där uppe i eftermiddag fast vi har inget golv ännu.  

Första fikat där uppe.

   

Nu är staketstolparna är i alla fall uppe så nu kan man börja lägga golvet, eller nästan, jag kanske måste göra klart där trappen ska sitta så det blir bra där.

 

Det blir en speciallösning för trappen, jag måste kapa av takplåten och kanske måste jag upp med en extra stolpe då de här inte ligger i linje med varandra.

Men det är sånt här som är kul, att hitta lösningar som är lite kluriga.

 

Trappen ska ju gå ned åt vänster bakom förrådets takplåt.


Men nu är klockan 22 och jag ska ta min medicin och gå isäng.


Godnatt.

Av Jan Sandström - 13 september 2015 21:07

Nu Maria får du komma hem och ta hand om din trånsjuka kisse, jag har katthår överallt tror jag.


Vi började på sista katträdet du byggde och som han gillar att ligga på och bli kliad, passar mig perfekt då det är rätt "arbetshöjd".

               

Sedan gick jag till kontoret och trodde jag skulle kunna skriva inlägget men då hoppade han upp i mitt knä där han blev aldeles galen och bara kurrade och snodde runt runt med klorna i ben och armar.

       

Men nu har han gått någonannanstans men han lämnade en del av sig själv kvar på mig.  

Av Jan Sandström - 13 september 2015 14:38

Såg att vi hade 5 flugor i köksfönstret och flugjägare som Tristan är skulle han bli både glad ? och få fnatt.

Av Jan Sandström - 13 september 2015 14:36

Men lite sakta kanske, jag är nöjd som fått upp några stolpar.

Men det är inte så lätt när jag måste tänka efter och hitta på en lösning inför varje grej.

Nu har jag då fått medicin ? , mat ? och kaffe ?
Funkar de här bilderna som mobilen vill lägga till texten?

Av Jan Sandström - 13 september 2015 11:20

Sitter på toa och med mobilen, skulle lägga den på toarullhållaren men fumlade ned den i duschen. Där det står vatten. PLASK!

Visitkorten blev blöta och förstörda.
Men jag fick bort fingeravtryck och skit från skärmen.
Skönt med en vattentät mobil, bara att torka av med toapapper.

Av Jan Sandström - 13 september 2015 10:22

Nu testade jag att koppla bloggen mot Facebook och det fungerade.  

Av Jan Sandström - 13 september 2015 09:58

Söndag den 13/9


Och inget barnbarn ännu, men det drar ihop sig, fast inte i Annas mage fast vi har ju inte pratat med dem sedan igår.

Men det står inte på Facebook så då har det inte hänt.


Igår vaknade vi här i stugan, jobbade hårt med altanen, Inger målade och jag snickrade, Inger grävde även upp potatisen, 2/3 delar fick hon upp för jorden/leran är stenhård efter tidigare regn och nu torrväder.


Jag värmde upp tunnan och vi tog ett skönt bad. Tänkte sedan gå in och äta och ta ett nattbad för att se på stjärnor och förhoppningsvis norrsken.

Men icke det, dimman lägrade sig och låg tät här omkring så man såg ingenting, varken uppåt eller i sidled.

  Det är min gatlyckta som lyser sådär.


Så då gick vi resolut isäng, Gunnar ville ut efter att ha sovit hela dagen och han har sprungit ut och in av och till.

Klockan 6 när jag var upp och tog morgonmedicinen såg jag inte till han men straxt efteråt hörde jag hur han kom in genom fönstret.

Nu ligger han på sängen och sover.

Vi har sovit gott även om det blev varmt inne på morgonsidan men vi sov länge, som vi alltid gör här i stugan.


Nu sitter vi faktiskt inne och har ätit frukost, men jag väntar på att Inger ska hämta mer te så jag får mer kaffe.

Senare idag ska jag försöka få upp stolparna till staketet och det bör inte vara så märkvärdigt, tror jag.

Ja så ska jag flytta lite på en av golvreglarna, det går ju fint när de är skruvade. Allt är skruvat på bygget men det sitter en spik i det.


Det var dimma i morse så allt är blött men det blåser så då torkar det upp lite fortare, igår var det fuktigt halva dagen.

12,2 grader står termometern på så då blir det långbyxor på.

Mulet är det också även om solen har kikat fram lite mellan det grå.

Väderstationen hittar ni ju på vår hemsida sandstrom.vassterslatt.se


Så här ser det ut här för någon timme sedan.

   


Det har kommit upp ett nytt hus här. Det är Vattenfall som ska gräva ned elledningen hit till byn och då bygger de tydligen in transformatorn.

 


Jag får nog gå och fixa mitt kaffe själv, men då ska nog Inger ha sitt te och ivrigt påpeka det med att hålla ut sin tekopp mot mig.


Godmorgon.


PS.

Det känns som att jag glömt skriva något jag tänkt på tidigare men då får det komma senare.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards