jans

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Jan Sandström - 19 november 2015 22:26

Det är så kul och intressant med reklam i filmerna.
Speciellt när det är samma jävla skit om och om igen.
Tror de verkligen att man ska köpa det som tragglas hela tiden?

Men den där pizzabiten ser god ut, sexiga ben har den då.

Hur jäkla mycket lägger företag ut på reklamen på tv?

Av Jan Sandström - 19 november 2015 20:23

Vill inte ha.

 

Av Jan Sandström - 19 november 2015 14:00

Det är ju en personlig sak vad man tycker är snyggt.


Men det här är väl det fulaste äckligaste man kan stöta på, jag blir mörkrädd och hur kan någon tycka att det är snyggt.

Det är för mig obegripligt.

 

Stötte på bilden av den här personen som jag bara tagit ut det värsta av.

Hur gör man för att äta och dricka?


Obegripligt för mig men för andra är det kanske mysigt och snyggt, rent utav sexigt kanske.

Men jämfört med tatueringar så går ju sånt där att plocka bort, de som spänner ut örsnibbarna är också något jag inte gillar och det går ju inte heller att enkelt plocka bort.

Snart har vi väl sådana där utspända läppar som vissa stammar i Afrika har.


Men som jag sa är skönhet något helt personligt och det snyggaste som finns är väl ändå det här, det tycker säkert alla.

 

Visst har jag rätt! Det har jag ju alltid.

Av Jan Sandström - 19 november 2015 11:28

Jag tömde nötautomaten då nötterna sugit åt sig vatten och klumpat ihop. Det har jag gjort tidigare men då haft nötterna i glasslådor eller på en plåt.

Nu hällde jag dem bara i en hink och tänkte skaka om den nu och då, det blev då och aldrig så de hade en tendens att mögla såg jag.


Så jag gjorde det enkelt för mig och slängde ut allt på gräsmattan, de stora fåglarna äter upp det som går att äta.


  Visst är det fina fåglar, speciellt Hedvig.


  Ska tillägga att nötterna inte var heldåliga utan bara tendens till att bli dåliga så jag har inte förgiftad mina vänner.

Av Jan Sandström - 19 november 2015 09:52

Torsdag den 19/11


Nu tycker jag det här börjar bli traligt.

Inget nytt igår, (jo jag köpte kattsaker för nästan 2000:- från zooplus) inatt eller idag, jo jag har ställt ut soptunnan för tömning, nu låg det två soppåsar i den och ett gammalt lakan Inger slängt.

För två veckor sedan iddes jag inte dra ut den då det bara låg en påse i botten.

Vi skulle kunna ha sophämtning en gång i månaden.


Så jag begriper inte hur vissa grannar har extrastor tunna och var 14:e dag står locket öppet då tunnan är full.

Men de kan för det första inte återvinna något och så viker de väl inte ihop förpackningarna, som mjölk och kartonger.


Men gårdagen var som den var, Inger jobbade, Granntjejen kom och skulle lämna jultidningarna Inger köpt av henne, men jag hade inga pengar hemma, Inger kom hem och åkte sedan och handlade innan hon åkte till lille Emil.


Gick isäng, ljudboken en stund innan jag somnade och har sovit inatt med vissa avbrott för katterna.


Och nu sitter jag här igen.

Inga planer för dagen men det är +2,6° ute på altan, ganska klart väder men gråmulet i norr, vindstilla.


Väderstationen visar, förutom vind för nu har mätaren frusit fast igen.

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-11-19 10:00:06

Temperatur: -2,2 °C
Lufttryck: 977,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -2,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 2,4 mm
Månaden: 43,5 mm
Året: 623,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
2,6 °C
Klockan:
13:15
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
09:26
Temp - Min:
-0,5 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
977,6 hPa
Klockan:
01:02
Lufttryck - Max:
977,4 hPa
Klockan:
22:02
Lufttryck - Min:
976,2 hPa
Klockan:
07:13
Lufttryck - Min:
973,3 hPa
Klockan:
04:22


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:15
Sol upp: 08:16
Sol ned: 14:32
Skymning: 15:33
Dagsljus: 08:18 tim:min
Dag längd: 06:16 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 51s less daylight tomorrow
Måne upp: 13:14
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 23:01

Tristan kom och ville ligga i mitt knä så jag visade at han skulle hoppa upp i fönstret först dä jag inte vågade skjuta stolen bakåt, kan klämma tassarna i hjulen men då han hoppade upp höll traven på sidobordet på att rasa ned, jag reagareade snabbt och hann ta i traven men Tristan blev rädd och sprang iväg.

Nu ligger alla och sover så inga Tristankort just nu.


Däremot ser det ut så här i trädgården.

 


Godmorgon.

Nä nu kom Tristan igen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards