jans

Alla inlägg den 26 november 2015

Av Jan Sandström - 26 november 2015 16:45

Det sa Anna också för det var Peter som höll i lille Emil.

 

Visst är det mysigt med småbarn, speciellt när man är far eller morföräldrar och slipper sådant här   


 

Det var lite stön och knös innan det blev blöjbävning, en 7:a på skalan ungefär.

 

Det finns värre men nu luktade det som en 12:a   


Men hur som helst är de mysiga.

Av Jan Sandström - 26 november 2015 16:14

Vi har varit ute och rännt idag, pratar pensioner och handlat ett och annat inför en stor helg som kommer om en månad.

Jag satte mig i rummet för att läsa men kom bara några sidor innan jag gick över till soffan och lutade ikull mig.

Skönt med en kort lur ibland men jag fick en mysig bajsmaskin hos mig och då fick jag ju lov att vakna till   

 


Jo jag skulle ju berätta om igår, eller inatt.

Det plingade till i min mobil någon gång efter midnatt och det brukar vara Maria som vill säga något men nu var det stuggrannen som berättade att det varit något stort inne och tagit 4 hönor för dem, spåren ledde till eller från vår stuga där det hade gått runt lite.

Hon undrade om det fastnat på vår övervakningskamera men det hade det inte gjort.


På Facebook pratar de om hund, Ja så här har Hanna skrivit på sin sida.

Döden kom på besök idag och när han lämnade oss tog han minst tre av våra vänner med sig.
Jag önskar jag visste säkert vilken skepnad döden bar men vi har våra misstankar.... Tassavtrycken är 9×9 cm och grannen har hört hundskall på förmiddagen...


Jag har pratat med henne och spåren ledde till en plats där det fanns bilspår och fotspår från tvåbenta varelser.

Kan det ha varit hundarna som brukar vara och härja lite här och där runt omkring Umeå.

Det har ju rivits både hönor och kaniner lite av och till och andra djur har hetsats till döds.

Av Jan Sandström - 26 november 2015 13:41

Vad är det nu för påhitt som kommit, förmodligen från detta fantastiska USA   


Det är nu den 27/11 och är det meningen att man ska köpa sig black efter löningen så man får en fri-dag.


Men kan någon upplysa vad det är för idiotiskt påfund som ska vara efter hallo viiin.

Av Jan Sandström - 26 november 2015 09:16

Torsdag den 26/11


Igår var det en mörk dag, vädermässigt.

Erik kom förbi och lämnade bilen, Peter kom och hämtade sin kattmat.

Jag såg filmen på TV

Inger kom hem och vi åt uppstekt palt, smaskens och sedan åkte vi till biblioteket där Inger lånade böcker så nu har jag lite att göra.

 

Jag lånade 4 textböcker som jag kanske hinner plöja igenom.

Sedan handlade på Kvantum där vi träffade Erik.


Kom hem sent så det blev nästan direkt i sängen.

Somnade tidigt men vaknade av värk och griller i huvudet, igen.


Idag ska vi bort och prata pensioner och sedan blir det väl lite julhandla.


Det är då finare väder idag.

Just nu -3,7° utanför fönstret och väderstationen har väl frusit fast igen.

Men den visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-11-26 09:15:06

Temperatur: -2,2 °C
Lufttryck: 984,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,3 m/s från SE,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: -2,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,5 mm
Månaden: 47,4 mm
Året: 627,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,6 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
4,2 °C
Klockan:
07:36
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
08:35
Temp - Min:
0,3 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
984,5 hPa
Klockan:
08:28
Lufttryck - Max:
982,0 hPa
Klockan:
23:59
Lufttryck - Min:
981,7 hPa
Klockan:
00:33
Lufttryck - Min:
977,9 hPa
Klockan:
11:16


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:32
Sol upp: 08:38
Sol ned: 14:14
Skymning: 15:20
Dagsljus: 07:48 tim:min
Dag längd: 05:36 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 20s less daylight tomorrow
Måne upp: 15:37
Månfas:
Fullmåne
Moon
Måne ned: 08:11

Näe, vindmätaren fungerar fast det var blött tidigare och sedan kallt. Konstigt.

Det är då klarblå himmel och solen skiner på björkarna, fåglarna svärmar runt automaterna.

Så här ser det ut genom webbkameran.

 


Jag återkommer senare om en händelse igår men nu blir det förmiddagskaffe.


Godmorgon.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards